آخرین تصمیم درباره مرمت مستوفی الممالک  | هیچ شرکتی در سه مناقصه مستوفی الممالک شرکت نکرد

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: عمارت مستوفی الممالک با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران مرمت و احیا می‌شود.

چمدان - سید جمال هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره وضعیت عمارت مستوفی الممالک که به وزارت ارتباطات تعلق دارد به خبرنگار چمدان گفت: طبق قائده حقوقی و معاملاتی در دولت،  برای مرمت خانه مستوفی‌ الممالک ۳ مناقصه برگزار شد.

وی ادامه‌ داد: در این ۳ مناقصه هیچ شرکتی حضور پیدا نکرد. احتمالاً به دلیل تورم و وضعیت ارز بود که کسی در مناقصه اعلام آمادگی نکرد.

هادیان با اشاره به پیگیری راهکارها برای احیای این بنای تاریخی گفت: به تازگی با سازمان نوسازی شهرداری تهران به تفاهم رسیدیم که این نهاد تعمیر و مرمت عمارت مستوفی الممالک را به عهده بگیرد و ما به ازای این تعمیر کاربری مشترکی برای این بنای تاریخی انتخاب کنیم. پروژه مرمت این بنای تاریخی به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره کاربری این بنای تاریخی گفت: پیشنهاداتی مانند خانه استارت آپ‌ها یا اکوموزه مطرح شده است اما کاربری نیاز به مطالعه دارد. با توجه به همکاری شهرداری شاید برنامه‌ریزی شود که ایامی ما بهره‌برداری کنیم و ایامی دیگر شهرداری و شاید کاربری مشترک انتخاب شود. موضوع کاربری هم توسط پیمانکاری که شرکت نوسازی انتخاب کند، بررسی و مطالعه خواهد شد.

به گزارش چمدان، عمارت تاریخی مستوفی‌ الممالک تهران سال گذشته با پیگری رسانه‌ها و اطلاع وزیر ارتباطات از وضعیت نامناسب این خانه، از شرکت پست پس گرفته  و مسئولیت آن به مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات سپرده شد.

کد خبر 246633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =