واکنش عباس عبدی به خبر سرقت 250 هزار یورو از خانه یک نماینده | هر کس سفر خارجی می‌رود ارز در خانه دارد اما ... | مسافر چقدر ارز می‌تواند داشته باشد؟

چمدان: عباس عبدی در واکنش به خبر دزدیده شدن ۲۵۰ هزار یورو از خانه یک نماینده مجلس در توییتی نوشت: در خانه افرادی که سفر خارجی می‌روند کم‌وبیش ارز هست، البته نه ۲۵۰هزار یورو که خیلی خیلی زیاد است.  ولی وجود پول نقد، آن‌هم ۴۰۰ میلیون تومان غیر ممکن است. پول نقد کلان بیشتر از طریق پولشویی رد و بدل می‌شود.  خوب است پلیس این وجه را پیگیری کند.

این نماینده مجلس وجود چنین مقدار ارز در خانه‌اش را تکذیب کرده اما قوه قضاییه اعلام کرده در حال بررسی موضوع است.

به گزارش چمدان، افرادی که قصد دارند برای سفر خارجی ایران را ترک کنند برای ارز همراه محدودیت‌هایی دارند به طوری که اگر از ارز اعلام شده بیشتر همراه آنها باشد قاچاق محسوب می‌شود.

مدیرکل حوزه ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره محدودیت ارز همراه مسافر در سفرهای خارجی می‌گوید: در حال حاضر برای مبادی زمینی سقف ارز همراه مسافر برای خروج ۲ هزار یورو است و برای مبادی هوایی ۵ هزار یورو در نظر گرفته شده است و بیشتر از این رقم اگر اظهارنشود قاچاق محسوب می‌شود. البته در موارد خاص مانند مقاصد درمانی یا دانشجویی با ارائه اعلامیه بانک مرکزی یا سندی که نشان دهد ارز منشاء بانکی دارد، مسافر می‌تواند بیشتر از این مقدار را با خود از کشور خارج کند.

توییت عباس عبدی
کد خبر 246576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =