هشدار سرکنسول ایران در نخجوان به گردشگران | وارد آب‌های جمهوری خودمختار نخجوان نشوید

هشدار سرکنسول ایران در نخجوان به گردشگران | وارد آب‌های جمهوری خودمختار نخجوان نشوید

چمدان: طی ماه‌های اخیر در چند نوبت حوادث مختلفی برای شهروندان ایرانی در سد ارس اتفاق افتاد و منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد.  در جدیدترین حادثه نیز دو نفر از جوانان ساکن روستای مجاور ارس به قصد ماهیگیری با تیوپ وارد سد شده بودند که به دلیل وزش باد و امواج شدید آب دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از ساکنان همجوار رودخانه ارس خواست برای هرگونه فعالیت در این رودخانه و سد موازین ایمنی و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا دچار حادثه و مشکل نشوند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ابزارهای مناسب و ایمن همچون قایق و جلیقه نجات و خودداری از ورود به آب‌های این رودخانه با وسائلی همچون تیوپ تاکید کرد.

حسینی بر لزوم توجه به هشدارهای هواشناسی از ساکنان مرزی به خصوص دامداران و کشاورزان خواست از اتراق در مسیل‌ها و دره‌ها خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین توصیه کرد گردشگران در مکان‌های مشخص شده حضور یافته و از فعالیت در مراکزی که خارج از حوزه دید و نظارت مامورین مرزی و حفاظتی است خودداری کنند.

حسینی گفت: مامورین مرزی نیز باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورده و نسبت به ممانعت از صیادی غیرقانونی و خارج از موازین و مقررات اقدامات لازم را به عمل آورده و هشدارهای لازم در این زمینه را معمول دارند.

وی همچنین توصیه کرد تا مردم در استفاده از حریم رودخانه و سد ارس حدود قانونی و مرزی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را مراعات کنند و وارد آب‌های جمهوری خودمختار نخجوان نشوند.

کد خبر 246565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =