پرواز ۱۰۰ میلیونی وزیر ارتباطات با هواپیمای اختصاصی | خطرهای پروازهای شخصی افراد مشهور برای محیط زیست ؛ صدای مخالفان درآمد

حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) برای سفر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرجند هواپیمای اختصاصی اجاره کرده است.

چمدان : بر اساس این گزارش در بهمن ماه سال ۹۶، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفر به استان خراسان جنوبی، بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی حوزه فاوا را اعلام کرد اما براساس گزارشات دریافتی این سفر با استفاده از هواپیمای اختصاصی صورت گرفته  و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار برای اجاره هواپیمای مذکور از شرکت ماهان دستور پرداخته  است.

بازتاب هم نوشته که این اجاره هواپیما اختصاصی با بودجه همراه اول برای سفر کاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تیم همراهش در مسیرهای تهران- مشهد و بیرجند – یزد بوده‌ است.

بر اساس اسناد منتشر شده شرکت هواپیمایی ماهان با ارسال نامه‌ای به شرکت ارتباطات سیار برای دراختیار گذاشتن یک سورتی پرواز با هواپیمای وی آی پی (VIP) در تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ اعلام آمادگی کرده است.
 



در این نامه همچنین هزینه این اجاره هواپیما مبلغ ۱۰۷۷۰۰۰۰۰۰ ریال برآورد شده و از همراه اول درخواست شده تا این مبلغ را به صورت علی الحساب به حساب شبای شرکت ماهان واریز کند.
 


خبرگزاری فارس نیز نوشته بودجه این سفر به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از بودجه همراه اول صادر شده‌ است.

به گزارش چمدان، علاوه بر توجه به هزینه‌های مستقیم صرف شده برای این سفر مدتی است که سیاستمداران و افرادی که با هواپیمای شخصی سفر می‌کنند مورد انتقاد شدید فعالان محیط زیست، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین در سراسر دنیا هستند چرا که این حمل و نقل آلوده کننده‌ترین نوع حمل و نقل است و با تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای به مقدار قابل توجه سبب گرمایش زمین می‌شود. با این حساب استفاده از پرواز شخصی بدون دلیل ضروری و محکم، یکی از ضد محیط‌زیستی‌ترین‌ اقدامات شخصی افراد است.

بر این اساس اغلب افراد شناخته شده دنیا سعی می‌کنند با خودداری از استفاده پرواز شخصی نشان دهند که به جز فعالیت نهادهای تحت اختیارشان در راستای منافع محیط زیست، مسولیت شخصی خود را هم در این حوزه می‌شناسند و پذیرفته‌اند.

کد خبر 246390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =