کتاب «تبریز، میراث و فرهنگ» نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد

کتاب «تبریز، میراث و فرهنگ» نگاهی به تاریخ، پیدایش و باورها منتشر شد

چمدان: این کتاب در چهارده فصل تالیف شده و درآن به موضوعاتی مانند تاریخچه پیدایش، محله های قدیمی ، موزه ها و بناهای تاریخی، صنعت حمل و نقل و چاپ ، فرهنگ و ادبیات عامه، مشاهیر، آموزش ،ترویج علم و هنر و صنایع دستی پرداخته شده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است :  تاریخ نگاری تبریز دارای پیشینه ای  طولانی است و با توجه به اینکه نگارش درباره پیدایش تبریز از اوایل سده پنجم میلادی صورت گرفته است، در این کتاب جغرافیای تاریخی تبریز و قسمت اصلی و هسته مرکزی شهر در دوره مورد نظر ( از دوره باستان تا پایان عصر اتابکان) مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته قاسم کاوه ای ، این کتاب گزیده هایی از نوشته های صاحب نظرانی است که عمر خود را در این راستا صرف کرده و در معرفی فرهنگ و میراث تبریز نقش داشته اند چرا که انتقال فرهنگ غنی و میراث و تجربیات گذشتگان که تخصص نیز مجموعه همین تجربیات است، می تواند برای آیندگان مفید باشد.

گفتنی است، این کتاب یک کتاب اجتماعی است که با شرح وقایع و تصاویر گذشته سعی در فراهم کردن آینده ای در مختص جامعه امروزی دارد چرا که تبریز شهر کهنسال و باستانی است .

لازم به ذکر است، نویسنده این کتاب تجربیات نگارنده گان پیشین را بازنویسی و تطبیق کرده است و سعی بر این بوده که موثق ترین مطلب نوشته شود.

یادآور می شود،در انتهای کتاب نقشه های تبریز در گذر زمان ضمیمه شده است.

کد خبر 246218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =