حجاب برای زنان گردشگر خارجی در عربستان آزاد شد ؛ فقط لباس محترمانه بپوشید | شرایط صدور ویزای عربستان هم تسهیل شد

چمدان: بلومبرگ نوشت: احمد الخطیب با بیان این مطلب افزود: زنان خارجی ملزم به پوشیدن چادر و برقع نیستند اما برای پوشیدن لباس محترمانه و مناسب ارشاد خواهند شد.

رئیس سازمان گردشگری عربستان ادامه داد: دولت عربستان از روز شنبه هفته آینده اعطای ویزای الکترونیکی به شهروندان ۴۹ کشور جهان را آغاز خواهد کرد. علاوه بر این شهروندان این کشورها همچنین می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه و کنسولگری‌های عربستان در خارج اقدام به دریافت ویزا کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان به توسعه بخش گردشگری به عنوان بخشی از طرح ولیعهد سعودی برای تحول اقتصادی متعهد شده است، خاطرنشان کرد: تاکید مقامات عربستان این است که بخش گردشگری می‌تواند در جذب سرمایه سهیم باشد.

رئیس سازمان گردشگری عربستان اضافه کرد: ما بخش خصوصی و سرمایه گذاران را برای آمدن به عربستان و ایجاد فرصت‌های بزرگ ترغیب می‌کنیم. برنامه‌هایی برای گسترش ظرفیت فرودگاه‌ها و هتل‌ها و رستوران‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: دولت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰، شرایط ۶۴ میلیون سفر در سال و تا سال ۲۰۳۰ زمینه ۱۰۰ میلیون سفر در سال را برای گردشگران خارجی فراهم آورد.

احمد الخطیب با اشاره به اینکه سعودی‌ها از افزایش میزان گردشگران خارجی استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما صدها هزار دانشجو داریم که در خارج درس خوانده و به کشور بازگشته‌اند و ما از فرهنگ‌های مختلف و ادیان مختلف استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان گردشگری عربستان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سال‌های گذشته نظیر صدور مجوز رانندگی زنان، سینما و کنسرت افزود: اکنون در عربستان اگر چیزی را دوست ندارید می‌توانید به طرف آن نروید. چادر برای مسافران خارجی و افراد مقیم عربستان اختیاری است اما قوانینی وضع خواهد شد که براساس آن پوشیدن لباس‌های محترمانه ملزم خواهد شد.

رئیس گردشگری عربستان با بیان اینکه دولت به زودی قانون لباس پوشیدن را صادر خواهد کرد، افزود: گردشگران خارجی می‌توانند در عربستان فرهنگ قوی و بزرگی را شاهد باشند.

بلومبرگ نوشت: شرایط جدید صدور ویزا توسط دولت عربستان می‌تواند مسافران خارجی زیادی را به این کشور جذب کند.

[related-post id="241070"]

[related-post id="242180"]

[caption id="attachment_245884" align="aligncenter" width="968"]حجاب برای زنان گردشگر خارجی در عربستان آزاد شد - پوشش زنان در عربستان - حجاب زنان در عربستان - حجاب زنان گردشگر در عربستان زنان خارجی که به عربستان سفر می‌کنند ملزم به پوشیدن چادر و برقع نیستند اما برای پوشیدن لباس محترمانه و مناسب ارشاد خواهند شد[/caption]

[related-post id="237040"]

[related-post id="231210"]

[related-post id="205185"]
کد خبر 245863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =