چمدان: قطارهای تهران – وان و تهران – آنکارا هر هفته 250 مسافر را از تهران در 60 ساعت به آنکارا و در 23 ساعت به وان می‌رسانند و گفته می‌شود استقبال نسبتا خوبی از این دو قطار صورت گرفته است.

بلیط قطار تهران -وان برای بزرگسالان ۳۷۵ هزار تومان (حدود ۲۹ دلار) و برای خردسالان ۱۹۵ هزار تومان است. این بلیط تا اطلاع ثانوی با تخفیف و ۲۲۵ هزار تومان بزرگسالان و ۱۳۰ هزار تومان برای خردسالان به فروش می‌رسد. اولین قطار تهران - وان دوشنبه ۲۴ ژوئن از تهران به سمت وان حرکت کرد.

[related-post id="231462"]

بلیط قطار تهران - آنکارا نیز برای بزرگسالان معادل ۷۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان و برای خردسالان معادل ۴۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است اما با توجه به این‌که بلیت این قطار بر اساس قوانین بین‌المللی راه‌آهن‌های خاورمیانه بوده و بر مبنای یورو است، قیمت بلیت برای مسافران مطابق قیمت روز یورو محاسبه شده و رقم ثابتی ندارد.

پیش از این نرخ بلیت قطار تهران – آنکارا به یورو ۴۳ و بلیت تهران – وان ۲۰ یورو اعلام شده بود.

[related-post id="239694"]

به گزارش چمدان، حالا بعد از راه‌اندازی قطار تهران - آنکارا و تهران - وان برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قطار تهران - استانبول نهایی شده است. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که استقبال خوبی از قطار تهران - استانبول خواهد شد بنابراین راه اندازی این مسیر مسافری صرفه اقتصادی خوبی برای سرمایه‌گذار ترک خواهد داشت.

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه راه‌اندازی قطار مسافری در مسیرهای بین‌المللی را در برنامه دارد و علاقه‌مند است شبکه ریلی ایران و ترکیه به یکدیگر متصل شود.

وی ادامه داد: بعد از کسب موفقیت در برقراری قطار تهران - وان و تهران - آنکارا و همکاری خوب طرف ترک و هم‌چنین اظهار رضایت مسافران و استقبال از این مسیر برنامه راه اندازی مسیر ریلی تهران - استانبول در دستور کار است.

رسولی از مذاکرات جدید با طرف ترک خبر داد و با بیان اینکه به محض اینکه ترکیه در زمینه کارشناسی و فنی به نتیجه برسد زمان راه اندازی قطار را اعلام می‌کنیم به ایرنا گفت: امیدوار هستیم تا پایان سال مسیر ریلی تهران - استانبول راه اندازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار تهران - استانبول نیازی به اجرای عملیات و زیرساخت ندارد و تنها باید دو کشور از لحاظ فنی به تفاهم برسند گفت: مسافران در این مسیر ابتدا از «تهران» به «تبریز» رفته و از آنجا به «تاتوان» و سپس به «آنکارا» می‌روند و از «آنکارا» به «استانبول» منتقل می‌شوند.

مسافران در مسیر ریلی تهران - آنکارا نیز پس از سیر ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شوند و در اسکله وان سوار کشتی شده و پس از ۴ ساعت مسافرت روی دریاچه وان به ایستگاه تاتوان (شهری در ترکیه) می‌رسند. سپس با سیر ۱۳۳۰ کیلومتر به آنکارا می‌روند. در صورت راه اندازی مسیر تهران - استانبول قطار از آنکارا ادامه سیر داده و مسافران را تا استانبول می‌برد.

[related-post id="244893"]
کد خبر 245631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =