گاهی اوقات نداشتن آگاهی در مورد کشور مورد نظر شما را از آنجا دلزده می کند. ممکن است حتی بارها به این کشور سفر کرده باشید اما هنوز اطلاعات خوبی درباره مقصد نداشته باشید و در نهایت پیدا نکردن مقصد جدید یا سرگرمی جذاب باعث می شود تا آن کشور برایتان تکراری شود.

در صورتی که تفریحات هنوز تمام نشده است و ترکیه شهر های جذابی دارد که هر کدام پر از جاذبه های گردشگری هستند. اگر پس از چند بار مسافرت یا حتی بعد از یکی دوبار رفتن به ترکیه، جدیدا لذت نمیبرید، باید بدانید که دلیلش تکراری شدن مقصد نیست.

در ادامه قصد داریم به لذت هایی که می توانید در شهر های ترکیه تجربه کنید اشاره کنیم تا با توجه به آگاهی که در مورد تفریحات جدید کسب می کنید، برنامه ریزی مناسبی برای سفرتان داشته باشید.

 

مطمئن باشید همه ی جاذبه های گردشگری استانبول را بلد نیستید!


استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که جاذبه های بسیار زیادی را در دل خودش جای داده است اما گاهی پیش می آید که افراد فقط تعداد محدودی از این جاذبه ها را می شناسند و بعد از مدتی همه چیز برایشان تکراری می شود.

در صورتی که تفریحات اصلی و واقعی را اصلا شروع نکرده اند. عامیانه ترین تفریحات و سرگرمی های شهر استانبول را حراجی های فصلی که به فستیوال خرید معروف هستند تشکیل می دهند.

شرکت در این فستیوال ها آنقدر لذت بخش است که معمولا برخی از افراد در طول فصل ها همیشه آماده مسافرت به این شهر هستند و اکثرا به دلیل فستیوال ها، استقبال خوبی از بلیط لحظه آخری استانبول می کنند.


1-فستیوال موسیقی استانبول فرصتی برای تخلیه انرژی و هیجان


فستیوال ها معمولا پتانسیل این را دارند که شما را بیش از اندازه هیجان زده کنند. می توانید در یکی از فستیوال های موسیقی که معمولا در تالار اپرای ثریا، میدان برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، موزه آیا ایرین و  ... برگزار میشوند، شرکت کنید و از دیدگاه جدیدتری به موسیقی نگاه کنید و لذت ببرید.


2-کشتی سواری در تنگه بسفر روزتان را می سازد!


فرصت کشتی سواری تنگه بسفر را از دست ندهید. تنگه زیبای بسفر از میان شهر استانبول عبور می کند و اطراف آن را رستوران ها و کافه های بسیار زیبایی پوشانده اند. شرکت در تور کشتی سواری تنگه بسفر خاطره ای فراموش نشدنی را برایتان باقی می گذارد.


3-بازدید از بازار ادویه استانبول و ادامه دار شدن لذت غذا های ترکی


شاید با وجود مراکز خرید استانبول، مناطق دیدنی و طبیعت ناب استانبول، کمی غیر منطقی به نظر برسد که بخواهید قسمتی از زمان خود را در بازار ادویه استانبول بگذرانید؛ اما پیشنهاد میکنیم حتما این کار را بکنید. زمانی که به شهرتان برگردید، هوس غذاهای لذیذ ترکیه را کردید دلیل این پیشنهاد را متوجه خواهید شد.


4-قلعه یدیکوله استانبول و چشم انداز زیبای دریای مرمره


بدون شک یکی از زیباترین قلعه های شهر استانبول، قلعه طلا پوش یدیکوله است اما از آنجایی که این قلعه در حاشیه شهر قرار دارد، بسیاری از افراد از آن چشم پوشی می کنند چون بازدید از این قلعه با قطار ممکن است. وقتی به بالای قلعه می رسید نمای بی نظیر دریای مرمره، به شدت خودنمایی می کند.

  • محله اسکودار و افسانه برج دختر


با دیدن حمام های ترکی متوجه می شوید که زندگی بومی و کاملا سنتی هنوز در محله اسکودار جریان دارد. محله اسکودار به خاطر سنتی بودن مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. یکی از جذابیت های این محله، برج پر حاشیه دختر است که افسانه ها و داستان های بسیاری در مورد آن گفته شده است.


خرید بلیط آنکارا دروازه ورود به شهری متنوع با تفریحات تکرار نشدنی


با خرید بلیط آنکارا یک مسافرت پر از هیجان را شروع می کنید و وارد شهری می شوید که علاوه بر جاذبه های گردشگری تفریحات متفاوتی دارد. به طور مثال فستیوال های جالب و جذابی که در شهر آنکارا برگزار می شود، یکی از این تفریحات است.


1-کارناوال تانگو بمب هیجان و انرژی


کارناوال تانگو هر ساله با انرژی بی نظیری در کشور ترکیه برگزار می شود. در این جشنواره شاهد رقص زیبای تانگو هستید که توسط شرکت کنندگان سراسر جهان به نمایش گذاشته می شود.


2-جشنواره بین المللی فیلم آنکارا


معمولا افرادی که به تازگی در این عرصه وارد شده اند و تجربیات زیادی ندارند فرصت حضور در جشنواره فیلم آنکارا را پیدا می کنند تا توانایی هایشان را به نمایش بگذارند. اگر در فصل بهار (ماه آوریل) قصد سفر به آنکارا داشتید، این جشنواره را از دست ندهید.


3-فستیوال قهوه و شکلات آنکارا


فستیوال قهوه و شکلات که یکی از تازه ترین رویداد های شهر آنکارا است برای اولین بار در سال 2017 برگزار شد و به علت استقبال بیش از حد مردم برای بار دوم در سال 2018 بر پا شد.

فستیوال قهوه و شکلات آنکارا به مدت چهار روز برگزار می شود و تولیدکنندگان، فروشندگان و خریداران در این جشنواره شرکت می کنند. شرکت در فستیوال قهوه و شکلات تنها به آشنایی با محصولات ختم نمی شود. می توانید در کنسرت های بسیار شاد که توسط خواننده های محبوب کشور برگزار می شود شرکت کنید و لذت ببرید.


اگر آنتالیا را درست بشناسید توجهی به قیمت تور آنتالیا نمی کنید!


ممکن است گاهی اوقات مقصد های متفاوتی مد نظرتان باشد و نگاهی به قیمت تور آنتالیا بیاندازید و در نهایت آن را به علت تکراری بودن آن حذف کنید.

اما اگر مسافرت به آنتالیا را به مناسب ترین زمان ممکن موکول کنید، قطعا باز هم برایتان جدید و جذاب است. به طور مثال می توانید درمورد فستیوال های سرگرم کننده تحقیق کرده و در آن ها شرکت کنید.


1-فستیوال باله و تماشای رقص بی نظیر شرکت کنندگان


فستیوال رقص باله آنتالیه همان چیزیست که روحیتان را دگرگون می کند و حالتان را جا می آورد. نشستن روی سکوهای سنگی و لذت بردن از دیدن رقص باله شرکت کنندگان،کاریست که شما قرار است انجام بدهید.

جو حاکم بر فضا آنقدر آرامش بخش است که ممکن است تا لحظه ها پس از پایان رقص، شما میخکوب صحنه مانده باشید.


2-فستیوال رنگ ها و زنده شدن دنیای بچگی هایتان


یکی از شادترین جشنواره هایی که می توانید در آن شرکت کنید فستیوال رنگ ها است. در این فستیوال بدون هیچ محدودیتی بازی می کنید. درست مثل زمان بچگی هایتان!

نحوه بازی به این شکل است که مردم توپ های رنگی به سمت هم پرتاب می کنند و با ترکیدن آن ها، تمام شهر رنگ دیگری به خودش می گیرد. مردم دور هم جمع می شوند و علاوه بر رنگ بازی به پای کوبی و رقص و شادی مشغول می شوند.
کد خبر 245598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =