استعمال دخانیات در قهوه‌خانه‌ها و اتاق‌ استعمال دخانیات فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها جزای نقدی دارد؟ | جزئیات مصوبه جدید نمایندگان مجلس

چمدان: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه‌ای مقرر کردند که قهوه خانه‌ها، قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه های مسافربری جزء اماکن عمومی نبوده و استعمال دخانیات در این اماکن جزای نقدی ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را با ۱۳۹ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از ۲۱۴ نماینده حاضر تصویب کردند.

در موضوع این استفساریه آمده است: «آیا اماکن عمومی مذکور در تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات شامل قهوه‌خانه‌های سنتی و اتاق‌های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز می‌باشد؟»

در پاسخ بیان شده است: «خیر، فقط موارد مذکور در استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات نمی‌باشد».

طبق تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، «مصرف دخانیات در اماکن عمومی یا وسایل نقلیه عمومی، موجب حکم به جزای نقدی از ۵۰ هزار ریال تا یکصد هزار ریال است».

[related-post id="3896"]

[related-post id="207862"]

[related-post id="232909"]

[related-post id="244555"]
کد خبر 245526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =