چمدان: سعید رسولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های شرکت راه آهن برای جابجایی زائران حسینی، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور متوسط روزانه ۵۴ رام قطار در مسیرهای مختلف به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطارهای اربعین حسینی از روز چهارشنبه سوم مهرماه سال جاری به صورت اینترنتی و حضوری در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله بلیت قطارهای اربعین در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهرماه سال جاری به هموطنان و متقاضیان عرضه می شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارداشت: برای ارائه خدمات مناسب به زائران حسینی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته از نظر تعداد قطارها، ۴۳ درصد و از نظر ظرفیت ایجاد شده در تعداد صندلی های مسافری۴۷ درصد رشد داشته ایم .
رسولی با بیان اینکه ظرفیت صندلی قطارهای مسافری در ایام اربعین سال گذشته در مجموع ۲۹۶ هزار صندلی بود، افزود: در سال جاری با ۸۵۸ رام قطار، در مجموع ۴۳۶ هزار صندلی ظرفیت سازی شده که از نظر تعداد نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است.
معاون وزیر راه وشهرسازی از راه اندازی مسیرهای ریلی جدید در اربعین امسال خبرداد و گفت: این مسیرها شامل تهران - همدان، قم - خرمشهر، قم - کرمانشاه، اهواز - شلمچه و اصفهان - کرمانشاه است، ضمن اینکه در دو مسیر جدید ریلی، قطارهای مسافری بین المللی زائران پاکستانی را بین زاهدان - کرمانشاه و زاهدان - خرمشهر جابجا خواهند کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: همچنین قرار است در ایام اربعین حسینی امسال، قطارهای ریل باس به صورت ۲۴ ساعته و رایگان در مسیر خرمشهر - شلمچه زائران را جابجا کنند.
کد خبر 245501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =