برنامه مشترک 5 شرکت بزرگ برای گردشگری پایدار | ممنوعیت فروش بلیت‌ جاذبه‌های گردشگری ضد حیات وحش در «تریپ ادوایزر»

چمدان: بنیاد خیریه پرنس هری، نوه ملکه بریتانیا در روزهای گذشته از برنامه‌ای مشترک با 5 شرکت بین‌المللی بزرگ حوزه گردشگری با عنوان «تراولیست» در  رابطه با توسعه و افزایش آگاهی در زمینه گردشگری پایدار و حفاظت محیط زیست در صنعت گردشگری و افزایش مشارکت جوامع بومی در گردشگری پایدار خبر داد. 5 شرکت بزرگ  و بین‌المللی حوزه گردشگری که در این برنامه مشارکت دارند، تریپ ادوایز، ویزا، اسکای اسکنر، سی تریپ، و بوکینگ دات کام  هستند.

پرنس هری در مورد ایجاد این پروژه گفت: «ایجاد این پروژه  به خاطر دیداری بود که با پسری 7 ساله در سفر به کارائیب داشتم، او  به من گفت به خاطر فعالیت‌ کشور شما ، صخره های مرجانی کشور من در حال از بین رفتن است.»

این برنامه  2 سال است که مطرح شده و در حال برنامه ریزی است اما اعلام عمومی در روزهای اخیر انجام شد، درست در زمانی که پرنس هری به خاطر  استفاده از  جت‌های خصوصی در سفرهایش  بسیار مورد انتقاد رسانه‌ها و فعالان حوزه محیط زیست است. همین عجله در اعلام عمومی برنامه سبب شد که شرکت‌های مشارکت کننده نتوانند برنامه‌های مشخص خود را  در این راستا اعلام کنند و اعلام جزئیات اقدامات مدنظر شرکت‌ها برای اجرایی کردن این برنامه به 18 ماه آینده موکول شد.

البته تمامی این شرکت‌ها عنوان کرده‌اند که پیشروی به سوی گردشگری پایدار نیازمند کاتالیزورهایی است و تا کنون هم برخی از آنها برنامه‌هایی را در این زمینه اجرا کرده‌اند، مثلا تریپ ادوایز در سایت خود فروش بلیت جاذبه‌های گردشگری که امکان ارتباط مستقیم مردم با حیوانات وحشی را فراهم می‌کند ممنوع کرده و برنامه‌ای را در زمینه حقوق حیوانات در دستور کار دارد. از سوی دیگر سایت بوکینگ دات کام از اقامت در خانه‌های بومی و همچنین استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری پایدار حمایت می‌کند و سالانه 2 میلیون یورو  برای آموزش راهنمایان محلی و جوامع بومی و کارآفرینان این حوزه در آفریقا و نپال پرداخت می‌کند.

سایت اسکای اسکنر که در زمینه فروش پرواز کار می‌کند هم در سایت خود پروازهای مختلف را از نظر زیست محیطی رتبه بندی می‌کند، علاوه بر اینکه بودجه‌ای را برای تحقیقات در زمینه مطالعه برای پیداکردن راه‌های جایگزین کردن حمل و نقل سبز با شیوه‌های حمل و نقل کنونی در نظر گرفته‌است.

البته با وجود این برنامه‌ها نباید بزرگترین مشکل حوزه گردشگری در زمینه محیط زیست را نادیده گرفت چرا که صنعت حمل‌ونقل هوایی نقش بسیار پررنگی در آلودگی‌های زیست محیطی دارد، بنابراین این شرکت‌ها باید بیش از هرچیز بر این مساله تمرکز کنند.

در آخر مراسم رونمایی از این طرح پرنس هری در مورد انتقادات به او در مورد پروازهای شخصی با توجه به شدت آلودگی‌های صنعت حمل و نقل گفت که متأسفانه ، وی به دلایل ایمنی در برخی موارد نمی تواند سفر هوایی خصوصی را رد کند.

منبع: گاردین
کد خبر 245118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =