چمدان: محمود واعظی با اشاره به دیدار با وزیر ارتباطات و زیرساخت‌های ترکیه گفت: کمیته حمل و نقل یکی از کمیته‌های پنج گانه در کمیسیون مشترک است و ایران و ترکیه در زمینه حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی، زمینی و مخابرات و اینترنت و فضای مجازی با یکدیگر همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه فضای خوبی در کمیته حمل و نقل بین دو کشور حاکم است، اضافه کرد: در حمل و نقل ریلی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، راه انداری قطار تبریز - وان، تهران - آنکارا قبلا انجام شده و در نشست‌های روز جاری در زمینه راه اندازی قطار تهران - استانبول تصمیم گرفته شد و طرفین در زمینه افزایش حمل و نقل جاده‌ای تا یک میلیون تن تصمیم گرفتند.

واعظی با اشاره به این که در نشست‌های کمیته حمل و نقل در زمینه تاسیس سه کریدور ترکیه – ایران به قطر، پاکستان و افغانستان نیز تصمیماتی گرفته شده است اظهار کرد: در زمینه تاسیس خط آهن از ماکو و وصل آن به شبکه ریلی ترکیه نیز تصمیم گرفته شده است که با نهایی شدن این تصمیمات امیدواریم تجار از مزیت‌های حمل و نقل بیش از پیش استفاده کنند.

وی در زمینه مبادلات مالی و  استفاده از پول ملی بین دو کشور گفت: در این زمینه در جلسه رئیسان جمهوری دو کشور بحث شده بود و رئیسان بانک‌های مرکزی مامور پیگیری و اجرای این مساله شدند.

[related-post id="237182"]

[related-post id="239103"]

[related-post id="232193"]

[related-post id="231322"]

[related-post id="239694"]
کد خبر 244893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =