چمدان: شهاب نادری نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در حال بررسی علت تخریب این نقش برجسته ارزشمند هستند.

وی افزود: به زودی با طرح سوال از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وی را به مجلس فرا می خوانیم تا در رابطه با این موضوع توضیح دهد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخریب آثاری با قدمت بیش از چهار هزار سال به معنی بی توجهی به تاریخ و تمدن ملت بزرگ ایران و مردم منطقه است که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نادری به تشکیل فراکسیون گردشگری اشاره کرد و گفت: پیش از این نمایندگان مجلس اگر نقدی در بحث میراث فرهنگی داشتند باید رئیس جمهوری را به مجلس فرا می خواندند اما با تشکیل این وزارتخانه، مجلس بهتر می تواند نظارت داشته باشد.

[related-post id="244014"]

به گزارش چمدان، به فاصله سه روز از انتشار خبر کشف نقش برجسته تازه‌ای در ثلاث باباجانی،ر تصاویری تازه‌ از نقش برجسته کشف شده منتشر شد که نشان می‌دهد عده‌ای احتمالا به دنبال حفاری غیرمجاز بخش بالای این نقش برجسته، آن را تخریب کرده‌اند. پس از انتشار این تصاویر اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه صحت این تخریب را تایید کرد و مدعی شد این اتفاق حدود ۲ ماه قبل رخ داده است. اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در حالی چنین ادعایی کرده که خبر نخست کشف این نقش برجسته تنها یک هفته پیش منتشر شده و در تصاویر و اطلاعات آن خبر به موضوع آسیب دیدن این نقش برجسته اشاره‌ای نشده است.
کد خبر 244298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =