چمدان: سیدجواد احمدی با بیان این مطلب افزود: تیر ماه امسال نرخ بلیط هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار افزایش یافته و نرخ‌های جدید به اجرا گذاشته شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: رعایت نشدن فرآیند مندرج در مصوبه ۲۹ مرداد ۹۷  شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور تخلف بوده و با وجود مکاتبات این سازمان برای اصلاح روند مزبور، اقدامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه صورت نگرفت و مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، نرخ بلیط هواپیما بر مبنای آذر ماه سال گذشته محاسبه و فروخته شود.

به گفته وی، فروش بلیط با نرخ بالاتر تخلف محسوب می‌شود و این موضوع مورد تایید وزیر راه و شهرسازی نیز قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر همین اساس طی بازرسی به عمل آمده از چهار شرکت هواپیمایی در هفته‌های گذشته به علت اضافه دریافتی، ضمن تشکیل پرونده مراتب به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و وضعیت سایر شرکت‌ها نیز در دست بررسی است.

به گزارش چمدان،در حالی‌که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما با نرخ‌های بالاتر از آذر سال ۱۳۹۷ تخلف است، سازمان هواپیمایی قیمت‌های تیرماه ۱۳۹۸ را ملاک عمل خود می‌داند و بر اساس آن به مسافران سرویس می‌دهد.

در واقع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان امروز اعلام کرده که در تیر ماه سال جاری نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی توسط شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی و بدون هماهنگی با کارگروه تنظیم بازار، افزایش یافته و نرخهای جدید به اجرا گذاشته شده است. این سازمان تاکید دارد که فروش بلیت هواپیما به قیمت بالاتر از نرخهای آذر ماه ۱۳۹۷ تخلف است.

قرار است از فردا 21 شهریور ماه نرخ بلیت هواپیما کمی تعدیل شده و از سقف‌های در نظر گرفته شده کمی کاسته شود. قیمت جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را در زیر ببینید.

-------------------------------------------------------------------------


کلیک کنید: فهرست جدید قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی ؛ حداقل و حداکثر قیمت‌ها در مسیرهای مختلف 


-------------------------------------------------------------------------


[related-post id="243513"]

[related-post id="243242"]

[related-post id="243123"]
کد خبر 244054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =