چمدان: فریدون نهرینی در کارگروه حقوق شهروندی در همدان مستندسازی و ثبت اموال منقول و غیرمنقول را یکی از مشکلات دولت و حقوق عمومی برشمرد و افزود: ما از بی‌توجهی به حفاظت و پایش نکردن اموال دولتی و عمومی رنج می‌بریم.

وی ادامه داد: دولت هم اینک نمی‌داند چقدر اموال در اختیار دارد و تنها بخشی از اموال را آن هم بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (ماده ۶۹) مصوبه سال ۸۰ شناسایی کرده است.

معاون امور حقوقی دولت تاکید کرد: این قانون وزارت امور اقتصاد و دارایی را به ایجاد سایت سادا (سامانه اسناد مالکیت دستگاه های اداری) مکلف کرد و مقرر شد که اسناد مالکیت در آنجا ارائه شود.

نهرینی افزود: بخش دوم که شامل پایش و نگهداشت اموال غیرمنقول عمومی و دولتی است که در این باره استان‌هایی که اماکن و ابنیه تاریخی دارند ابتدا باید شناسایی شده و سپس با هماهنگی سازمان ثبت به ثبت برسد.

وی اظهار داشت: برخی اماکن همانند طاق بستان کرمانشاه شناخته شده هستند اما برخی اماکن را کسی نمی‌شناسد و به ثبت هم نمی‌رسد بنابراین به راحتی نقل و انتقال می‌شوند. سازمان ثبت نیز اطلاعی از وجود آنها ندارد.

نهرینی با بیان اینکه این ابینه جزء منافع و منابع عمومی کشور محسوب شده و متعلق به نسل خاص و در مالکیت یک واحد خاصی نبوده و متعلق به همه مردم هستند گفت: دادستان‌ها نسبت به پایش و شناسایی این قبیل ابنیه‌ها و همکاری سازمان ثبت املاک دولتی مساعدت لازم را داشته باشند.

[related-post id="10541"]

[related-post id="211972"]

[related-post id="241516"]
کد خبر 243502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =