چمدان: تغییرات تابلوی ممنوعیت‌های ورود به مسجد تاریخی امام اصفهان در هفته گذشته از سوی چمدان برای اولین بار منتشر شد که یکی از موارد مهم مندرج در آن ممنوعیت مدلینگ و به همراه داشتن آلات موسیقی بود.

این گزارش و تصویر منتشر شده از سوی چمدان بازتاب‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی داشت و با واکنش مدیرکل پایگاه جهانی میدان امام اصفهان نیز روبرو شد.

[related-post id="243219"]

فریبا خطابخش در واکنش به تابلوی چدید ممنوعیت‌ها در این مسجد تاریخی گفت: یک تابلو مربوط به قوانین و شئونات ورود به مسجد امام(ره) در این مکان از سال‌های گذشته نصب بود و در تابلوی جدید برخی مباحث به مفاد قبل اضافه شد. تابلوی جدید در ورودی مسجد امام (ره) توسط یکی از بخش‌های دیگر میراث فرهنگی اصفهان نصب شده بود اما جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه نیازی برای نصب تابلوی جدید نبود گفت: این مباحث به طور کلی و خلاصه‌تر در تابلوی قدیمی وجود داشت.

فریبا خطابخش درباره ممنوعیت آوازخوانی در مسجد امام (ره) نیز گفت: این کار به میراث فرهنگی آسیب نمی‌رساند و گفتن اذان در آنجا اشکال ندارد اما بر اساس قوانین ورودی، آوازخوانی ممنوع است.

مدیرکل پایگاه جهانی میدان امام اصفهان با بیان اینکه ورود به مسجد تاریخی امام (ره) اصفهان مانند سایر مکان‌های مذهبی و دینی تاریخی در کشورمان و سایر کشورهای دنیا، مستلزم رعایت قوانین و شئوناتی است که یکی از آنها داشتن پوشش مناسب است به ایرنا گفت: این قوانین در اماکن تاریخی و مذهبی از جمله مسجدها و حتی کلیساهای کشورهای دیگر دنیا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: تعداد کمی از گردشگران ایرانی یا خارجی داخل مسجد امام (ره) اقدام به آوازخوانی یا تصویربرداری با حجاب نامناسب می‌کنند و سپس عکس یا فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
کد خبر 243410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =