بریتانیا در صورت برکسیت بدون توافق به اروپایی‌ها ویزای سه ساله می‌دهد | تکلیف سفرهای کوتاه مدت به انگلیس چه می‌شود؟

چمدان: یورونیوز نوشت: این سیاست جدید به متقاضیان مهاجرت و خانواده‌‌های آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا از منطقه اقتصادی اروپا که شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس می‌شود، حداکثر تا سه سال برای زندگی و کار در بریتانیا تقاضای ویزا کنند.

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که این طرح تا پایان سال ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود که به معنای پایان جابجایی آزادانه به شکل فعلی آن است.

در بیانیه دولت در این زمینه آمده است: «شهروان این کشورها [منطقه اقتصادی اروپا] که خواهان مهاجرت به بریتانیا هستند پس از خروج ما از اتحادیه اروپا تا آخر سال ۲۰۲۰ می‌توانند اقامت سه‌ساله موقت دریافت کنند.»

در این بیانیه تاکید شده است که این موضوع به کسب و کارها این اطمینان را می‌دهد که پس از برکسیت نیز می‌توانند نیرو استخدام یا نیروهای خود را حفظ کنند.

این وزارتخانه همچنین درباره سفرهای کوتاه مدت نیز اشاره کرد که اروپایی‌ها همچنان پس از برکسیت می‌توانند بدون اینکه مشمول این طرح شوند به بریتانیا سفر کنند.

طبق اعلام وزارت کشور بریتانیا، طرح‌ مربوط به اقامت جدید سه‌ ساله که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به جریان می‌افتد شامل یک فرآیند ساده آنلاین شامل بررسی هویتی، امنیتی و سابقه فرد می‌شود.

این بیانیه همچنین درباره افرادی که پس از اقامت سه‌ساله موقت خواهان زندگی در بریتانیا هستند می‌گوید که این افراد پس از پایان دوره اقامت موقت خود می‌توانند تحت برنامه دیگری که در دولت جانسون در دست تهیه است تقاضای اقامت کنند.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفت: «بررسی‌های سخت‌گیرانه تر و پایان جابجایی آزاد که در حال حاضر وجود دارد، به ما این امکان را می‌دهد تا نخستین گام‌های تاریخی را برای در اختیار گرفتن مرزهای خود برداریم.»

وی افزود: «در آینده ما یک سیستم جدید مهاجرتی مبتنی بر امتیاز ایجاد خواهیم کرد که طبق آن به افراد بر اساس مهارت‌ها و استعدادهایی که دارند و نه اینکه از کجا آمده‌اند اقامت داده می‌شود.»
کد خبر 243397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =