چمدان: دکتر محمد اسماعیل خیامی با بیان اینکه نیمی از گردشگران سلامت در مشهد ملیت عراقی دارند افزود: در ارائه خدمات به بیماران خارجی در مراکز و موسسات پزشکی باید از ظرفیت‌های مازاد استفاده کرد و باید به گونه‌ای اقدام کرد که موجبات نارضایتی بیماران داخلی را فراهم نیاورد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود در مشهد مجوز گردشگری سلامت را دارند. دو بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود دیگر نیز ارزیابی‌هایشان در حال بررسی است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای گردشگری سلامت در مشهد و خراسان رضوی به ایرنا گفت: تشکیل کمیته گردشگری سلامت استان به ریاست استاندار خراسان رضوی، ایجاد شرکت‌های گردشگری سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، ایجاد انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، تدوین و تصویب سقف تعرفه‌های گردشگری سلامت و الزامی کردن دریافت مجوز برای پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود از این جمله است.

وی ساماندهی دلالان، آموزش تمامی دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت، ایجاد سایت گردشگری سلامت استان، تدوین آیین نامه صدور مجوز برای مطب‌های پزشکان را از جمله برنامه‌های آتی و در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ضابطه‌مند کردن و تسهیل در گردشگری سلامت برشمرد.

[related-post id="230218"]
کد خبر 243224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =