چمدان: سعید رسولی 12 شهریور ماه در حاشیه بهره‌برداری از 213 دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته شاهد رونمایی از تجهیزات و قطعاتی بودیم که در تامین آنها صد درصد تا پیش از این وابستگی خارجی داشتیم اما با تلاش متخصصان داخلی قطع وابستگی برای تولید این قطعات انجام شد که در این باره می‌توان به تولید قطعه مرکزی سوزن ریلی و چرخ اشاره کرد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در سیستم سیگنالینگ جزء 8 کشوری هستیم که به فناوری سیگنالینگ تسلط داریم گفت: گام‌های بلندی در تولید لوکوموتیو برداشته‌ایم. در حال حاضر واگن‌های باری، مسافری، مترو و خودکشش در داخل ساخته می‌شود و البته نظیر کشورهای دیگر جهان برخی قطعات از کشورهای دیگر می‌آید.

 هماهنگی برای اعزام زائران اربعین با قطار از سه مرز


رسولی اظهار داشت: شرکت راه‌آهن همیشه افتخار جابجایی زوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را دارد و در ایام اربعین به زوار حسینی خدمات می‌دهد. امسال نیز ستاد اربعین تشکیل شده است و برای جابجایی زائران به مرزهای عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اعزام قطارها در ایام اربعین به مقاصد کرمانشاه، شلمچه و چذابه است.

وی درباره رتبه بندی قطارهای مسافری نیز گفت: با اجرای رتبه‌بندی قطارها امروز مسافرانی که بلیت خریداری می‌کنند روی بلیت امکانات قطار و درجه قطار را مشاهده می‌کنند و نظارت‌ها بر اساس رتبه قطار وجود دارد.

مدیرعامل راه‌آهن درباره قطار چابهار - زاهدان نیز گفت: برای تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان هر میزان اعتبار که لازم باشد طبق موافقت رهبری از صندوق توسعه برداشت می‌شود.

جزئیات تکمیل قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان


وی گفت: در قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان طراحی اولیه برای سرعت 300 کیلومتر بود، بعد در مقطعی سرعت به 250 کیلومتر کاهش یافت اما اخیرا وزیر راه دستور داده است حداقل سرعت برای این قطار 300 کیلومتر در ساعت باشد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا چهار سال آینده خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی کل مسیر کمتر از 10 درصد است. در عملیات خاکی و زیرسازی بین قم تا اصفهان بیش از 60 درصد رشد فیزیکی داریم همچنین در بخش تهران تا قم هم اقداماتی انجام شده است.
کد خبر 243130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =