چمدان: پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امروز من روی سخنم با کسانی است که برای وزارتخانه شدن میراث فرهنگی و گردشگری تلاش کردند هرچند دولت با ناراحتی این وزارتخانه را پذیرفت اما پس از سال‌ها تلاش نمایندگان به نتیجه رسید. امروز وزیر پیشنهادی در حالی با افتخار از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سخن می‌گوید که در دو سال گذشته در همراهی دولت با وزارتخانه شدن آن مخالفت می‌کرد.

او با بیان اینکه مگر دولت نگفت که برای ما فرقی نمی‌کند؛ کار خودمان را می‌کنیم و مجلس را لایق مشورت نمی‌دانیم گفت: حالا کسی که وزارتخانه را قبول نداشت می‌خواهد سکاندار آن باشد.

سلحشوری با اشاره به برنامه ارائه شده مونسان گفت: متاسفانه آمارهای ارائه شده بعضا مخدوش و بدون پشتوانه هستند. در جایی به ساماندهی و مرمت چهار هزار بنا و در جایی دیگر به دو هزار بنا اشاره شده است. همچنین در جایی از حدود 3 هزار موافقت اصولی صحبت شده و در حایی دیگر این آمار 2 هزار مورد عنوان شده است. به تاسیس هر چند روز یک موزه اشاره شده اما به بحث استاندارسازی و اعلام دقیق این موزه‌ها اهمیتی داده نشده‌ است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: همکارانی که برنامه را نخواندند گوش بدهند ... در صفحه 18 برنامه اشاره به اقداماتی اشاره شده که وزیر پیشنهادی می‌خواهد انجام دهد. در متن می‌گویند در سال 2018 این اقدامات صورت می‌پذیرد در حالی امسال سال 2019 است. کاش یک بار وزیر پیشنهادی برنامه خودش را دقیق می‌خواند و بعد ارائه می‌کرد.

او گفت: برخی مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانند مدیران اسبق تهران، هرمزگان  و .... تحت پیگرد قانونی هستند. در زمینه شفاف‌سازی کمترین آمار در سامانه شفاف‌سازی دولت مربوط به میراث فرهنگی با فقط 7 گزارش است.

سلحشوری با بیان اینکه در دوره مونسان هرگز شورای عالی میراث فرهنگی تشکیل نشد گفت: معاونت حقوقی و پارلمانی میراث فرهنگی در دوره آقای مونسان منحل و در معاونت سرمایه‌گذاری ادغام شد در حالی که بحث مجلس از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با اشاره به تراز گردشگری و آمارهای ارائه شده از سوی مونسان گفت: این تراز به خاطر فعالیت ایشان مثبت شده یا عدم تدبیر دولت در کنترل قیمت ارز بوده که موجب شده است ایران کشوری ارزان برای سفر خارجی‌ها و سفر خارجی برای مردم کشورمان پر هزینه شود.

سلحشوری با بیان اینکه مونسان گفته است از کیش مدیری نیاورده‌ است تصریح کرد: آیا جانفشان مدیر میراث فرهنگی تهران، شقاقی مدیر حقوقی، ابراهیمی رئیس حوزه ریاست، محب خدایی معاون سابق گردشگری، مهدی نژاد مدیر سابق روابط عمومی و ... از کیش نیامده بودند؟

وی با اشاره به اینکه رابطه مونسان با بدنه سازمان هم خوب نبوده و با منتقدان برخورد خوبی نداشته است گفت: مونسان از اهمیت پژوهش سخن گفته در حالی که او مرکز عالی آموزش را منحل کرده است.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: در زمینه استرداد اموال لیست قرمزی برای اولویت تعیین نشده و همچنین طبقه بندی درباره آثار صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: من می‌دانم همکارانم رای خود را از قبل مشخص کرده‌اند اما در محرم الحرام که ماه سید آزادگان است از روی آزادگی رای بدهید.

اظهارات سلحشوری در این جلسه مجلس را در زیر بشنوید:

[audio mp3="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/09/chamedan-05.mp3"][/audio]

[related-post id="243002"]

[related-post id="242991"]

[related-post id="242965"]
کد خبر 243021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =