چمدان: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ورود 213 دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بلیت قطار گفت: شرکت‌های ریلی همگی خصوصی هستند و وقتی قانون تصویب می‌کند که حقوق و مزایای کارکنان افزایش یابد، این افزایش حقوق شامل کارکنان شرکت‌های ریلی هم می‌شود، ضمن اینکه قیمت قطعات قطار و کالاهای درون قطار هم افزایش یافته است.

واکنش به افزایش قیمت بلیت قطار و هواپیما


وی با بیان اینکه این شرکت‌ها درآمدهزینه‌ای هستند و دولت هم منابع یارانه‌ای ندارد که به آنها اختصاص دهد گفت: ما در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده با رعایت حال مردم مبلغی را برای افزایش قیمت بلیت قطار در مسیرها تعیین کردیم. البته سعی کردیم قیمت بلیت در مسیرهای پرتردد نظیر مشهد افزایش کمتری داشته باشد و در مسیرهایی که کمتر مسافر دارد، افزایش بیشتری داشته باشد اما این متوسط افزایش 21 درصد مصوبه قانونی دارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت هواپیما نیز با بیان اینکه با تخلف و گرانفروشی بلیت هواپیما برخورد می‌کنیم گفت: قیمت‌ها در حال حاضر همان نرخ‌های آذرماه 97 است. اگر کسی بلیتی گرانتر از نرخ اعلام شده خریداری کرده است، می‌تواند شکایت کند و سیستم قطعا پاسخگو است.

آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال ؛ مردم چه زمانی می‌توانند استفاده کنند؟


وزیر راه و شهرسازی گفت: گفته بودیم که تا پایان تابستان عملیات احداث و عمرانی منطقه یک آزادراه تهران - شمال به پایان می‌رسد، امروز 3 هزار نفر آنجا فعال هستند و عملیات عمرانی در حال انجام است. سیستم مدیریت بهره‌برداری و تست آزمایشی می‌خواهد، وقتی آن سیستم مستقر شد و آزمایش‌ها را انجام داد مسیر را برای مردم باز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در منطقه یک در حال اتمام است گفت: به شرکت‌های پیمانکار گفته‌ایم به منطقه 2 مهاجرت کنند و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان دولت بخش عمده‌ای از این منطقه نیز به پایان برسد.

اسلامی افزود: برای اتصال به جاده چالوس هم نیازمندیم که این جاده را تا 13 کیلومتر در بخش اتصال به آزادراه افزایش دهیم، بنیاد تقاضا کرد که جاده چالوس را ببندیم تا این کار با سرعت انجام شود، اما به دلیل آنکه ایام تابستان است و تقاضای سفر در این محور بالا است، برنامه‌ریزی کردیم با همکاری پلیس راه در روزهای وسط هفته این جاده را ببندیم و عملیات را به سرعت انجام دهیم.

[related-post id="243009"]
کد خبر 243001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =