چمدان: جلسه علنی امروز سه شنبه 12 شهریور ماه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور با همراهی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیژن زنگنه وزیر نفت و لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور وارد صحن علنی شد.

تعدادی از نمایندگان از رئیس جمهور و هیأت استقبال کردند.

مطابق ماده 204 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور یا کسانى که او تعیین خواهد کرد به سؤالات و اظهارات مخالفان پاسخ مى‏‌دهند. مجموع مدت نطق اولیه رئیس‌جمهور و دفاعیات اخیر دو و نیم ساعت خواهد بود.

همچنین بر اساس آیین ‌نامه داخلی مجلس  دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هرکدام براى مدت پانزده دقیقه فرصت خواهند داشت و پس از آن وزیر و در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت 30 دقیقه براى دفاع از برنامه های خود وقت خواهد داشت.

به گزارش چمدان، دولت یازدهم تلاش می‌کرد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد نشود و پس از تصویب آن در مجلس نیز اعلام کرد که انگیزه‌ای برای تشکیل آن ندارد. با این وجود با ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس و سپس دستور رئیس جمهور برای اجرای آن، این وزارتخانه بدون حاشیه‌های بیشتر تشکیل شد.

[related-post id="242824"]

[related-post id="242762"]
کد خبر 242966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =