روحانی: دولت موافق وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نبود | مونسان بانشاط و پر کار است ؛ مجلس به او رای اعتماد دهد

چمدان: حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز سه‌شنبه 12 شهریور که برای برای معرفی دو وزیر در کابینه در مجلس حضور پیدا کرده است، گفت: شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به نقش آفرینی استثنایی از سوی مجلس، دولت و قوه‌قضائیه و سایر ارکان کشور دارد.

او ادامه داد: من از نمایندگان که حامی اصلی دولت هستند و وزرا با رای اعتماد آنها تعیین می‌ شوند و دولت با کمک مجلس دولت تشکیل می‌شود تشکر می‌کنم.

روحانی در مورد تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه افزود: ما دولتی‌ها خیلی موافق این مساله نبودیم و عنوان کردیم اما مجلس تصمصم گرفت و در قانون تصمیم با مجلس و بعد با شورای نگهبان است و ما مجری خواهیم بود پس وزارت خانه‌ای جدید تاسیس شد که قبلا سازمان بود و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بر عهده‌ داشت.

رئیس جمهور گفت: در موضوع میراث فرهنگی نیازی به توضیح ندارد که از لحاظ فرهنگی و هویت ملی چقدر برای ما مهم است اگر میراث فرهنگی نبود کتاب نمی‌توانست هویت ملی ما را تبیین کند. آنچنان که آثار شهرهای اصفهان، شیراز و ... می‌توانند گویا باشد، زبان کتاب قاصر است.

روحانی اظهار کرد: زبان تمدن و معماری زبان رسا و همه فهم است و مترجم نمی‌خواهد و همه دنیا آن را می‌فهمند و کمتر استانی داریم که آثار 800 - 700 یا هزار ساله نداشته نباشد و همه استان‌های ما از این نعمت برخوردار هستند. بنابراین نگه داشتن و حفظ آنها و عرضه کردن آنها به مردم داخلی و خارجی وظیفه همه ماست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه گردشگری پیشران امروز در اقتصاد و اشتغال است، گفت: ما امروز باید دو کار بزرگ انجام دهیم، یکی در اشتغال است که در فشار اقتصادی نباید جوانان ما بیکار باشند و آمار بیکاری ما رشد کند و باید در شرایط تحریم هم کاهش نرخ بیکاری داشته باشیم. دوم بحث محیط کسب و کار است که محیطی را ایجاد کنیم که مردم به خوبی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند و برای این کار موضوع گردشگری برای ما بسیار مهم است. هم موجب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف می شود هم موجب اشتغال خوب در کشور خواهد بود.

روحانی افزود: ما در شرایط تحریم نرخ بیکاری را از  12.1 به 10.8 رساندیم. گردشگری مهم و روبه توسعه است و از ابتدای دولت یازدهم هر سال بیشتر از قبل گردشگران وارد کشور شدند و این برای ما مهم است، البته صنایع دستی هم در کنارش معرف فرهنگ عظیم ایرانی و مو جب اشتغال است.

او درباره معرفی مونسان برای این وزارتخانه نیز گفت: مونسان از قبل در همین سمت در دولت فعالیت می‌کرد او فعال پر کار، خوشفکر و بانشاط است و از بهترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل شده‌است و آماده برعهده گرفتن این وظیفه است و امیدوارم در این دوسال باقی مانده از این به بعد همین وظیفه را در سمت وزیر بر عهده بگیرد.

صدای روحانی را بشنوید:

[audio mp3="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/09/monesan-1.mp3"][/audio]
کد خبر 242965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =