چمدان: سعید رسولی با رد هرگونه توقف و یا منتفی شدن اجرای قطار تندرو تهران - قم - اصفهان گفت: این پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده و در مسیر قم - اصفهان عملیات خاکی زیرسازی مسیر بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز ۵ کارگاه اجرایی جهت تکمیل این بخش تعریف و فعال شده‌اند. در مسیر قم به تهران نیز بخش‌هایی از عملیات خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات اعتبارات اسنادی و همچنین مسائل اجرایی این پروژه گفت: کارفرمای این پروژه راه آهن جمهوری اسلامی است و اجرای آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور است. فعالیت‌ها برای تداوم این پروژه شروع شده و جلسات هماهنگی به منظور رفع مشکلات طرح با طرف چینی در جریان است.

رسولی گفت: معاون اول رئیس جمهوری نیز دستور داد جلسه هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام شود و مشکلات مالی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: نکته مهم اینکه سرعت بهره‌برداری قطار سریع السیر تهران - ‌قم - اصفهان در ابتدا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده بود و بعدها طرح به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت که در سالجاری با دستور وزیر راه و شهرسازی مجددا سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ملاک اجرای طرح قرار گرفته است.

رسولی زمان اجرای این پروژه را چهار سال ذکر کرد و گفت: این پروژه در حدود ١٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم که با توجه به تامین مالی به موقع به بهره برداری برسد.

[related-post id="228489"]
کد خبر 242722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =