چمدان: پرتال جامع گردشگری کشور یکی از پروژه‌های پر حاشیه سازمان میراث فرهنگی در بخش اطلاع رسانی است. پروژه‌ای که تاکنون چند بار افتتاح شده اما دست آخر نیز دو سال قبل سایتی پر از غلط‌های فاحش و با هزینه‌های هنگفت تحویل سازمان میراث فرهنگی شد. با این وجود علی اصغر مونسان در نوروز سال 97 برای این پرتال کم نگذاشت و در هر تریبونی آن را معرفی کرد.

[related-post id="30854"]

اکنون دو سال پس از افتتاح چندباره این سایت و در آستانه برگزاری رای اعتماد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیلبوردهای تبلیغاتی این سایت در اتوبان‌های پر تردد تهران نصب شده است. نصب این بیلبوردهای در اواسط شهریور ماه و زمانی که فصل سفر داخلی رو به اتمام است و فصل سفر به ایران نیز هنوز شروع نشده است، نمونه‌ای از تبلیغات و دستاوردسازی‌های اخیر وزارت میراث فرهنگی در آستانه جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت است.

پرتال گردشگری روی بیلبوردهای تبلیغاتی

گفتنی است که دو سال پیش در زمان افتتاح این سایت و تاکید چندباره علی اصغر مونسان بر استفاده مردم از این پرتال، طی یک گزارش مشخص شد اطلاعات پایه این وب سایت دارای اشتباه‌های فاحش است. با این وجود طی دو سال گذشته این پرتال اصلاح شده و تلاش شده با استفاده از عکس‌ها یک وب سایت جذاب ایجاد شود.

هرچند این وب سایت هنوز جایی در سرچ‌های روزانه ندارد، بررسی رنک الکسا این سایت نیز نشان می‌دهد در یک ماه گذشته که موضوع وزارت میراث مطرح شده این سایت 100 هزار رتبه در رنکینگ پیشرفت کرده است.



هر چند اهل فن می‌دانند که رنک الکسا دیگر قابل اعتماد نیست و با برخی اقدامات فنی می‌توان آن را ارتقاء داد اما با نصب بلیبوردهای شهری قابل حدس است که علی اصغر مونسان پشت تریبون مجلس در جلسه رای اعتماد از این پرتال به عنوان یکی از دستاورهای خود نام خواهد برد. پرتالی که ده‌ها نمونه مشابه آن توسط بخش خصوصی در فضای مجازی موجود است.
کد خبر 242434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =