فروشگاه‌های عربستان دیگر برای نماز تعطیل نمی‌شوند | مراکز خرید 24 ساعته می‌توانند فعالیت کنند

چمدان: خبرگزاری فرانسه گزارش داد در اتفاقی نادر و برای اولین بار در عربستان، صاحبان مشاغل و مراکز تجاری دیگر مجبور نیستند هنگام نماز فعالیت‌های خود را متوقف کنند. تمامی مراکز تجاری و فروشگاه‌ها در عربستان بر اساس رسمی قدیمی برای هر یک از نمازهای پنج گانه معمولا حدود نیم ساعت تعطیل می‌شدند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران عربستان، مراکز تجاری، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند در طول شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را ادامه دهند و در مقابل باید مبلغی را به عنوان عوارض به میزان حداکثر ۱۰۰ هزار ریال پرداخت کنند.

ایرنا نوشته است: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از زمان روی کار آمدن تلاش کرده در قالب طرح‌های اصلاحی چهره جدیدی از این کشور سنتی را به جهانیان ارائه دهد اما کارشناسان معتقدند اصلاحات در عربستان بدون حضور اصلاح طلبان واقعی معنایی ندارد.

اولین گام برای تغییر چهره عربستان پس از به قدرت رسیدن بن سلمان اعطای حق رانندگی به بانوان عربستانی بود. اقدامی که با لغو اجازه قیم برای سفرهای خارجی زنان همراه شد.

[caption id="attachment_242181" align="aligncenter" width="700"]اصلاحات عربستان - تغییرات عربستان - فروشگاه های عربستان دیگر برای نماز تعطیل نمی‌شوند صاحبان مشاغل و مراکز تجاری عربستان در اتفاقی نادر و برای اولین بار، مجبور نیستند هنگام نماز فعالیت‌های خود را متوقف کنند[/caption]

[related-post id="241070"]

[related-post id="237040"]

[related-post id="205185"]

[related-post id="211786"]

 
کد خبر 242180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =