سفر زمینی از مشهد به چهار کشور دنیا | مشهدی‌ها با اتوبوس می‌توانند به ترکیه بروند

چمدان: افزایش قابل توجه بلیت هواپیما به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اطراف ایران سبب کاهش استقبال مردم از این سفرها شده است. راه اندازی قطار تهران - وان و تهران - آنکارا تا حدی می‌تواند برای مسافرانی که قصد سفر به ترکیه دارند کارساز باشد اما بخشی از مسافران و علاقه‌مند به گردشگری نیز با توجه با قیمت‌های بالای حمل و نقل هوایی و ریلی سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهند.

هم اکنون سرویس‌های زمینی از تهران به آنکارا، ارمنستان، استانبول، باتومی، ترابوزان و تفلیس دایر است. شهروندان مشهدی نیز از این پس می‌توانند به صورت زمینی به ترکیه سفر کنند.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در این زمینه گفت: در حال حاضر خطوط منظم مسافربری از شهرهای تهران و تبریز بین دو کشور ایران و ترکیه برقرار است و تاکنون چندین اتوبوس دربستی در قالب تفاهم نامه منعقد شده سفر بین دو کشور را انجام داده‌اند.

حمید محمدی فاز افزود: هم اکنون خطوط منظم اتوبوسرانی در مسیر مشهد - هرات، مشهد به پاکستان و مشهد به عراق برقرار است و سال گذشته ۱۳ هزار مسافر از این طریق جابه جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: به تازگی موافقتنامه‌ای بین ایران و کشور جمهوری آذربایجان برای راه اندازی خط منظم مسافری به امضا رسیده و شرکت مسافربری خصوصی در حال پیگیری راه اندازی خط مسافربری یاد شده است.

محمدی فاز شمار شرکت‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای استان خراسان رضوی را چهار مورد عنوان کرد و گفت: یک شرکت حمل و نقل بین المللی در یکی از استان‌های کشور نیز در مشهد دارای شعبه است که در مجموع این چهار مجموعه جابجایی مسافر بین المللی جاده‌ای استان را بر عهده دارند.
کد خبر 241909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =