مونسان نیامد؛ هتل 5 ستاره تهران افتتاح نشد | خواسته‌های تکراری هتل‌داران؛ این بار از وزارت تازه تاسیس

مراسم افتتاح هتل ۵ ستاره ویستریا در تهران که قرار بود روز گذشته برگزار شود، به تعویق افتاد تا این هتل به جای افتتاح با حضور سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دست رئیس جمهوری و در هفته دولت افتتاح شود.

این افتتاحیه که نخستین برنامه افتتاحیه سرپرست وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود حالا به تعویق افتاده است تا علی اصغر مونسان به زودی با رییس جمهور در یک قاب تصویر دیده شوند و هتلی که با سرمایه گذاری خصوصی ساخته شده، همزمان با هفته دولت به افتتاح برسد. با توجه به اینکه شنیده می‌شود دولت حسن روحانی گزینه‌ای جدی‌تر از علی اصغر مونسان برای وزارتخانه تازه تاسیسش ندارد و این بار نیز قرار نیست دولت خود را درگیر انتخاب خاصی برای سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کند، حالا حضور رییس جمهور در مراسم افتتاح یک هتل ۵ ستاره نیز در همین راستا تعبیر می‌شود.

با این وجود سرمایه گذار هتل ۵ ستاره ویستریا شب گذشته برنامه خود را تغییر نکرد و مراسم افتتاح که جشن پیش از افتتاح نامیده می‌شد با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان شهری و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد.

جمشید حمزه‌زاده رییس جامعه هتل‌داران ایران در این مراسم ضمن تقدیر از سرمایه گذاری در ساخت هتل، دوباره لیستی از خواسته‌هایش نسبت به دولت را تکرار کرد. حمزه زاده در بیش از یکسال گذشته هربار تریبونی در اختیار داشته، مشکلات و خواسته‌های هتل‌داران را مطرح کرده است. مسائلی که باید با تسهیل‌گری سازمان میراث فرهنگی با نهادهای دیگر دولتی حل و فصل شود اما سازمان و حالا وزارتخانه نسبت به آن بی‌اعتنا بودند و از لیست خواسته‌های هتلداران حتی یک مورد هم کم نشده است.

او در این مراسم گفت: تا سه سال گذشته ۷۰ درصد ضریب اشغال هتل‌های تهران را مسافران تشکیل می‌دادند اما در سال گذشته ضریب اشغال هتل‌ها به زیر ۵۵ درصد از مسافر رسید که البته این اتفاق با تخفیف ۴۰ درصدی بود.

رئیس جامعه هتل‌داران با برشمردن مشکلات هتل‌ها گفت: افزایش ۴ برابری قیمت حامل‌های انرژی، مالیات‌های سنگین، جریمه‌های عجیب و رکود مشکلاتی است که هتل‌داران با آنها روبرو هستند. پیش از این نیز قرار بود بسته حمایتی‌ای از هتلداران در دولت تعریف شود، که این اتفاق نیز رخ نداده است.

هتل‌داران حالا چشم به مجلس شورای اسلامی دارند تا این بار با تایید برخی خواسته‌های هتل داران، وزارتخانه جدید التاسیس و دستگاه‌های دیگر دولتی موظف به اجرای آن شوند.

کد خبر 241564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =