تصدی‌گری امور را اینگونه نمی‌خواهیم | تغییرات مورد نظر وزارت میراث فرهنگی استقلال تشکل‌ها را ازبین می‌برد

چمدان: حرمت الله رفیعی در گفت و گو با خبرنگار چمدان در مورد روند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی گردشگری به تشکل‌های غیردولتی که به تازگی در وزارت میراث فرهنگی تصویب شد، گفت: از آنجا که بسیاری از انجمن‌ها و همه انجمن‌صنفی‌ها همانند انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مجوز خود را از وزارت کار می‌گیرند، وزارت میراث فرهنگی اصرار می‌کند که ما اسم انجمن را تغییر دهیم و از مجوز وزارت کار خارج شویم و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی قرار بگیریم تا شامل مصوبه واگذاری شویم.

او با تاکید بر اینکه این اقدام استقلال انجمن‌هایی را که قرار است برخی امور تصدی‌گری را از دولت بگیرند و خود عهده‌دار شوند، از بین می‌برد، گفت: در برخی استان‌ها فشار آورده‌اند که انجمن‌هایی با 5 تا 10 آژانس تشکیل شوند که این کار قانونی نیست و اگر تا الان مراودات ما دوستانه بوده از این به بعد مسیر قانونی را طی خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که تشکلی با سابقه بیش از 60 سال هستیم و این تشکل را علی‌رغم تمام فشارها حفظ خواهیم کرد. ما در حوزه گردشگری متخصص هستیم و دوستانمان در دولت را مهمان این حوزه می‌دانیم که هر چند وقت یکبار عوض می‌شوند.

رفیعی در مورد تصدی‌گری اموری که قرار است به تشکل‌ها واگذار شود، اظهار کرد: این واگذاری به درد ما نمی‌خورد. نهایتا می‌خواهند امور رسیدگی به شکایات را به ما بدهند که نوش جان خودشان این کار نه تنها برای ما اعتباری نیست بلکه باعث ریزش محبوبیت ما هم می‌شود.

رفیعی ادامه داد: اگر وزارت میراث فرهنگی می‌خواهد خودش برای خودش تشکل درست کند، این کار را انجام دهد، اگر قانونی باشد ما کاری از پیش نمی‌بریم اما اگر این کار غیرقانونی باشد باید هزینه سنگین آن را پرداخت کنند.
کد خبر 241507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =