چمدان: مدیر مدرسه علمیه تبلیغ بین الملل ناصریه اصفهان با بیان اینکه گسترش و تبلیغ دین مبین اسلام به گردشگران خارجی از اهداف اجرای این طرح بوده است. گفت: این مدرسه علمیه همزمان با عید سعید غدیر خم با همکاری گروه فرهنگی ملکا بیش از 500 شاخه گل مریم به همراه هدایای فرهنگی بین گردشگران خارجی و داخلی میدان نقش جهان توزیع کردند.

گردشگران خارجی در اصفهان - گل دادن به گردشگران خارجی در اصفهان - توریست های خارجی - گردشگر خارجی - توریست

گردشگران خارجی در اصفهان - گل دادن به گردشگران خارجی در اصفهان - توریست های خارجی - گردشگر خارجی - توریست

حجت الاسلام سید محسن اخوان از توزیع بروشورهایی در رابطه با واقعه عظیم غدیر خم و مسئله امامت نیز بین گردشگران خبر داد و افزود: به منظور پذیرایی و استقبال هرچه تمام تر از گردشگران این میدان در روز عید ولایت با همت گروه ملکا ایستگاهی صلواتی نیز برپا شد.

مدرسه علمیه ناصریه (یا ناصری یا مدرسه عباسی) در گوشه جنوب خاوری صحن مسجد امام اصفهان جای گرفته است. بنای نخست آن مربوط به زمان شاه عباس یکم است و در دوره شاه سلیمان تکمیل شده است. این مدرسه دارای دو ایوان در شمال خاوری و جنوب باختری است. در ضلع خاوری مدرسه چند اتاق برای زندگی طلاب ساخته شده است.

کتیبه دور محراب ایوان نیز به خط ثلث سفید بر زمینه کاشی خشت لاجوردی رنگ سوره اخلاص قرآن کریم را می‌توان خواند که به قلم خوشنویس بنام محمدرضا امامی نوشته شده است. کتیبه داخل محراب به خط ثلث سفید بر زمینه کاشی لاجوردی رنگ روایت‌هایی را را بیان می‌کند که ساخت آن مربوط به زمان شاه سلیمان صفوی در سال ۱۰۶۲ خورشیدی (۱۰۹۵ هجری قمری) است. این مدرسه چون در زمان ناصرالدین شاه قاجار مرمت شد به مدرسه ناصری یا ناصریه معروف شد.

مدرسه علمیه ناصریه به دلیل قرارگیری در قلب مسجد امام اصفهان و حضور گردشگران خارجی در سال‌های گذشته با همکاری مبلغانی مسلط به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، چینی، عربی و اسپانیایی به یکی از مراکز تبلیغ مکتب تشیع تبدیل شده و پذیرای گردشگرانی از کشورهای مختلف است.
کد خبر 241091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =