چمدان: حمید موسوی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه یک، ترافیک شدید معابر است و در طول سال‌های اخیر تمام تلاشمان در راستای تسهیل و تسریع حرکت در معابر این منطقه معطوف کردیم گفت: مشاوران در حال بررسی تغییر مسیر حرکت خودروها در برخی معابر پرترافیک هستند. مشاوران در حال بررسی و شبیه سازی یک طرفه کردن خیابان ولیعصر از پارک وی به سمت شمال، خیابان شهرداری از تجریش به قدس و خیابان شریعتی از میدان قدس تا پل صدر هستند تا بتوانیم رینگ ترافیکی جدیدی را طراحی کنیم تا شاهد کاهش ترافیک در این معابر باشیم.

موسوی با بیان این‌که مشاوران در حال تعیین مسیرهای جایگزین هستند به ایسنا گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است اما با اجرای این مهم، می‌توانیم امیدوار باشیم که سطح پیاده خیابان شهرداری را نیز در راستای توسعه پیاده‌محوری توسعه دهیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی خیابان ولنجک نیز پیشنهاداتی مطرح است که کارشناسان ترافیکی در حال مطالعه و انتخاب بهترین پیشنهاد هستند گفت: در نظر داریم که پایانه گردشگری در کنار نمایشگاه بین‌المللی طراحی کنیم تا با استفاده از مدهای حمل و نقلی جدید همچون مونوریل و یا تراموا ترافیک ۲.۲ کیلومتری ولنجک به توچال را که به خصوص در ایام تعطیل شدت می گیرد، حل کنیم.

او افزود: مشاوران ترافیکی در حال مطالعه این پیشنهادات هستند. تمامی این فعالیت‌ها با هدف تسهیل و آرام‌سازی ترافیک منطقه است.

[related-post id="209532"]
کد خبر 241084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =