چمدان: فیلپ گردشگر آلمانی که در شمال ایران درگیر یک سرقت خشونت آمیز شد و پس از آن ماجراهای عجیبی در ایران داشت، پای امنیت گردشگران خارجی در ایران را به رسانه‌های بین المللی باز کرد و این خبر بازتاب فراوانی داشت. با این وجود سازمان میراث فرهنگی به آن واکنش قاطع و مشخصی نشان نداد تا سعی کند از بار منفی این اتفاق کاهش داد، هر چند که پرداختن رسانه‌های بین المللی به این موضوع پس از خروج فلیپ به ایران این اتفاق خاص را تبدیل به دستمایه خبری کرد.

با این وجود رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز دریاره این اتفاق به تسنیم گفت: خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که سطح امنیت توریست و گردشگری در کشور ما بسیار بالا و مطلوب است و در مورد واقعه رخ داده در شمال کشور برای یک گردشگر خارجی باید بگوییم که در تمام دنیا ممکن است برای یک گردشگر انفرادی حادثه رخ دهد.

وی افزود: درپی اتفاق رخ داده بسیار متاسف هستیم و نسبت به دلجویی از گردشگر مذکور اقدام کرده‌ایم، همچنین در این زمینه باید بگوییم که در حوزه گردشگری کمیته‌ای تحت عنوان کمیته امنیت فعالیت دارد که در این کمیته تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی عضویت دارند.

[related-post id="238882"]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در مورد اتفاقی که در شمال کشور و برای گردشگر خارجی رخ داد بلافاصله نیروی انتظامی نسبت به آن واکنش لازم را نشان داد و افراد خاطی را دستگیر و به مراجع قضائی تحویل دادند، در صورت تکرار چنین وقایعی به‌طور قطع به شدت برخورد می‌کنیم.

مونسان ادامه داد: امنیت داخلی کشور برای گردشگران مطلوب است و خرسندیم که بگوییم کشور ما در منطقه از جایگاه امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و در مجموع می‌توانیم بگوییم در حوزه امنیت در دنیا زبانزد هستیم، تمامی شهرهای گردشگرپذیر دنیا از ضریب امنیتی کمتری برخوردارند و باید بگوییم ممکن است به‌صورت موردی چنین اتفاقاتی رخ دهد که از  رخ دادن حتی یک مورد آن نیز متاسفیم و همین یک مورد نیز غیرقابل بخشش است.

[related-post id="240459"]

به گزارش چمدان، این دوچرخه‌سوار آلمانی چهارشنبه ۲ مرداد ساعت حدود ۲۱ شب در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط ۷ نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و وسایل او به سرقت رفت. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل و سپس به تهران انتقال داده می‌شود. بلافاصله پس از اینکه فرمانداری تنکابن و نیروی انتظامی در جریان ماجرا قرار می‌گیرند، در مدت زمان کوتاهی ۷ متهم این پرونده دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شده است.
کد خبر 240981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =