چمدان : گردشگری نقش مهمی در موفقیت بلفست ایفا می‌کند. بازدیدکنندگان علاوه‌براینکه سطح زندگی فرهنگی و اجتماعی این شهر را ارتقاء می‌دهند به منبع درآمد پایداری برای اقتصاد محلی شهر تبدیل شده‌اند. گردشگرانی که به این شهر می‌آیند علاوه‌بر میراث هنری و فرهنگی بلفست می‌توانند از رستوران‌ها و مراکز خرید و تفریحی بسیاری که تا دیروقت خدمات ارائه می‌دهند استفاده کنند.

یکی از میراث فرهنگی مهم این شهر، قلعه بلفست است که در پارک کِیوهیل کانتری در ارتفاع 120متری از سطح دریا قرار دارد. قرار گرفتن در این ارتفاع چشم‌انداز بی‌نظری از شهر و آب‌های ساحلی بلفست را به‌ارمغان می‌آورد و به‌همین‌علت، این قلعه به محل مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی تبدیل شده است.

اجاره باغ قلعه در فصول گرم برای جشن‌ عروسی منبع درآمد مضاعف از بازدیدکنندگان برای این قلعه ایجاد می‌کند. گردهمایی‌های کریسمس و سال نو در محوطه زیبای این سایت تاریخی جاذبه دیگری برای مردم محلی و گردشگران است.

قلعه بلفست اصلی در اواخر قرن دوازدهم میلادی به‌دست نُرمن‌ها در خود شهر ساخته شد. این قلعه خانه بارون چیچستر اول معروف به سِر آرتور چیچستر بود. اما در 1708 در آتش سوخت و فقط جاده‌ای به ‌همین نام که محل این قلعه را مشخص می‌کرد باقی ماند. خاندان چیچستر تصمیم گرفتند به‌جای بازسازی قلعه اصلی، قلعه جدیدی در حومه شهر بسازند که امروزه با نام قلعه بلفست شناخته می‌شود.

این ساختمان که تا به امروز سر پا است بین سال‌های 1811 تا 1870 به‌دست مارکیِ دانگال ساخته شد. چارلز لَنیان و پسرش معماران این قعله هستند و آن را به سبک معماری کاخ‌های بارون‌های اسکاتلندی طراحی کردند. بعد از مرگ لورد دانگال و انتقال دارایی خانوادگی، کنت هشتم شفتزبری ساخت این خانه را تکمیل کرد.

در 1934، کنت نُهم شفتزبری قلعه را به مردم شهر بلفست معرفی کرد. در 1978، شورای شهر بلفست تعمیراتی اساسی روی قلعه انجام داد. این تعمیرات با صرف هزینه 2 میلیون پوند 10 سال به‌‌طول انجامید و قلعه بلفست رسماً در 11 نوامبر 1988 برای بازدید عموم گشایش یافت.

 

[caption id="attachment_2411" align="aligncenter" width="800"] نمای هوایی قلعه بلفست و زمین‌های سرسبز اطراف آن[/caption]

 

[caption id="attachment_2412" align="aligncenter" width="1200"] قلعه بلفست در پارک کِیوهیل کانتری در ارتفاع 120متری از سطح دریا قرار دارد[/caption]

 

[caption id="attachment_2414" align="aligncenter" width="1686"] این ساختمان که تا به امروز سر پا است بین سال‌های 1811 تا 1870 به‌دست مارکیِ دانگال ساخته شد[/caption]
کد خبر 2409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =