شهرستان نمین در شمال استان اردبیل قرار دارد و یک منطقه مرزی در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان به حساب می‌آید. آب و هوای نمین معتدل و مرطوب است.

چمدان - از جمله جاذبه‌های تاریخی نمین می‌توان به خانه تاریخی میرکاظم خان صارم السلطنه، مسجد جامع نمین، حمام محمدیان، منطقه دلمن که از سکونتگاه‌های اولیه انسان بوده، پل تاریخی سولا و ... اشاره کرد.

خانه میرکاظم خان صارمی مربوط به دوره قاجار است و در نمین، میدان ارتش، ساختمان نیروی انتظامی واقع شده است. این بنای تاریخی که اکنون موزه ثمین به ثبت ملی نیز رسیده است.

مسجد جامع نمین مربوط به دوره قاجار است و در نمین، خیابان امام خمینی، نرسیده به بازار، جنب صارم السلطنه واقع شده است. این بنای تاریخی نیز از آثار ثبت ملی نمین به شمار می‌آید.

حمام محمدیان مربوط به سده‌های ۱۰ تا ۱۳ است و در نمین، خیابان طالقانی، کوچه شهید بهشتی واقع شده و به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منطقه دلمن | «دلمن» گورهای باستانی عهد برنز در 25 کیلومتری استان اردبیل در حاشیه شهرستان نمین اثباتی بر طولانی بودن قدمت حیات تمدن بشری در این منطقه است. دلمن‌ها، ابنیه‌ها و گورهای ابتدایی است که با تخته سنگ‌های بزرگ و بدون ملات ساخته می‌شدند و تحت عنوان عمومی دولمن یا دلمن از آنها نام برده می‌شود. دلمن‌ها در دو گروه بزرگ و کوچک قرار می‌گیرند که دسته بزرگ مسکن اولیه شبیه به غار است و دسته کوچک به عنوان مقبره استفاده می‌شده است.

 

تاریخی میرکاظم خان صارم السلطنه[/caption]

نمین همچنین پیست اسکی روی چمن، چشمه آب گرم، چشم انداز جنگل، دریاچه سوها و ... را هم در خود جای داده‌ است.

دریاچه سوها یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز نمین در فاصله ۳۵ کیلومتری شرق اردبیل است. دلیل نامگذاری روستای سوها، وجود چشمه‌ها و آب فراوان در اطراف آن است که با زیبایی چمنزارهای سرسبز و «جنگل تُنُکْ» اطراف خود، هر گردشگری را شیفته خود می‌کند.

 

جاذبه های گردشگری نمین - دریاچه سوها - جاذبه های گردشگری اردبیل - اردبیل کجاها بریم - بهشت ایران

دریاچه سوها[/caption]

بخشی از جاده کوهستانی و جنگلی حیران هم در شهرستان نمین قرار گرفته‌ است.

جنگل‌های زیبای فندقلو هم در نزدیکی نمین قرار گرفته و با اتومبیل ۳۰ دقیقه از هم فاصله دارند.

[

جنگل‌های فندقلو

جنگل‌های فندقلو[/caption]

 

در نمین کجا بمانیم؟

در مرکز شهر نمین یک هتل یک ستاره قرار دارد و دو اقامتگاه بومگردی هم در این شهر درحال احداث است.

 

چگونه به نمین برویم؟

نمین با شهر اردبیل با اتومبیل ۳۰ دقیقه و با فرودگاه اردبیل ۱۷ دقیقه فاصله دارد.

همچنین فاصله اردبیل تا استان گیلان زیاد نیست و نمین با اتومبیل یک ساعت و ۳۰ دقیقه با آستارا فاصله دارد.

فاصله نمین تا تهران با اتومبیل حدود ۸ ساعت است.



کد خبر 240812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =