چمدان: سید عیسی مهدوی در بازدید از پل چوبی تالاب جوکندان و قلعه‌بین، نقش این طرح زیست محیطی را در حفظ و احیای تالاب‌ها و جذب گردشگر مهم ارزیابی کرد و گفت: با بهره‌برداری از این سازه‌ها، پله‌ها و پل چوبی در هفته دولت، علاوه بر حفاظت از این محیط زیست طبیعی، مکانی بسیار زیبا و مناسب برای بازدید و پرنده‌نگری گردشگران مهیا خواهد شد.

پل چوبی تالاب جوکندان و قلعه‌بین با ۲۹۰ متر طول به ۱۲۰ سانتی‌متر ساخته شده و دارای برجک دیده‌بانی، جایگاه‌های پرنده‌نگری، نمازخانه و سرویس بهداشتی است. گردشگران با این پل و سازه‌های چوبی، بدون دخل و تصرف و ورود به محیط زیست از مناظر دیدنی این منطقه بهره‌مند می‌شوند. ضمن اینکه علاقه‌مندان به پرنده‌نگاری می‌توانند حضوری فعال در این جاذبه گردشگری داشته باشند.

تالاب جوکندان جزء منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان در کنار دریای خزر، جزء تالاب‌های دریایی ساحلی و یکی از تالاب‌های نادر استان گیلان است که از پیشروی آب دریای خزر در دهه ۷۰ بوجود آمده است. آب این تالاب تنها به وسیله سه رودخانه کوچک محلی و آب حاصل مزارع تأمین می‌شود. توسکا گونه غالب درختی جوکندان است که در سه دهه قبل یکسره قطع شدند و امروز آثار کنده‌ای در تالاب به چشم می‌خورد.

تالاب جوکندان و قلعه‌بین در ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان تالش ۲۹۵ هکتار وسعت دارد و نزدیک به ۴۰ گونه پرنده در آن شناسایی شده و محل جوجه‌آوری نوعی طاووسک زیباست.

پل چوبی تالاب تالش - پل چوبی تالاب جوکندان - پل چوبی تالاب تالش - پل چوبی جوکندان

پل چوبی تالاب تالش - پل چوبی تالاب جوکندان - پل چوبی تالاب تالش - پل چوبی جوکندان

[related-post id="29112"]
کد خبر 240638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =