چمدان: کانال سوئز در مصر یکی از راه‌های آبی پرتردد در دنیاست که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند. گفته می‌شود بعد از توریسم بیش‌ترین درآمد مصر از عوارض حاصل از تردد شناورها در این کانال به دست می‌آید اما خود سوئز هم یک جاذبه گردشگری برای مصر به حساب می‌آید که معمولا تورهای یک روزه‌ای در آن برای گردشگران برگزار می‌شود.

برای کسانی که علاقه‌مند به کشتی هستند کانال سوئز بسیار جذاب است آنها می‌توانند ساعت‌ها در امتداد این کانال و بندر سعید راه بروند و به تردد انواع کشتی‌ها و شناورها نگاه کنند.

از سوی دیگر کانال سوئز یکی از مقاصد کشتی‌های تفریحی کروز است. منظره پل «صلح مبارک» که از روی کانال می‌گذرد و قاره آفریقا را به اوراسیا متصل می‌کنند، از عرشه این کشتی‌ها برای گردشگران بسیار دیدنی است.



از سوی دیگر تاریخ خفته در پشت این کانال دیدن آن را بسیار جذاب می‌کند. داریوش اول هخامنشی در این منطقه فرمان ساخت کانالی را داد که اگرچه امروزه کاملا منطبق بر کانال سوئز امروزی نیست اما به نوعی  اخلاف کانال سوئز کنونی به حساب می‌آید.

[related-post id="4553"]

قیمت برگزاری یک تور خصوصی یک روزه برای کانال سوئز از قاهره حدود 70 دلار است.

در سایت‌های گردشگری مانند «تریپ ادوایزر» نظر گردشگران در مورد تور کانال سوئز بسیار متفاوت است، برخی این سفر را تنها تماشای گذر کشتی‌ها توصیف کرده‌اند اما برخی گردشگران علاقه‌مند به حمل و نقل دریایی، تاریخ و داستان‌های آن، این تجربه را نفس‌بر و یکی از آرزوهای زندگیشان دانسته‌اند.
کد خبر 239978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =