چمدان: بی‌بی‌سی نوشت: فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ یکی از پر و رفت آمدترین فرودگاه‌های شرق آسیا و دنیا است اما هزاران نفر از معترضان از چهار روز پیش در سالن‌های ورودی و خروجی این فرودگاه دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند.

فرودگاه هنگ کنگ در بیانیه خود آورده است: تجمعات صورت گرفته موجب اختلال بیش از اندازه شده است به همین دلیل تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهایی که مسافرانش پذیرش نشده‌اند لغو و به مسافران توصیه می‌شود از سفر به مقصد این فرودگاه خودداری کنند.

پروازهای ورودی به این فرودگاه نیز که هنوز از مقصد پرواز نکرده لغو شده است.

پلیس هنگ کنگ روز گذشته بار دیگر با پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی با تظاهرکنندگان درگیر شد. تظاهرات در حالی به خشونت کشیده شد که معترضان در یکی از پارک‌های اصلی هنگ کنگ تجمع کرده بودند و می‌خواستند در یکی از خیابان‌های اصلی شهر راهپیمایی کنند. بر اساس گزارش های منتشر شده، تظاهرکنندگان در یکی از مناطق شهر با کوکتل مولوتف و آجر به پلیس حمله کرده‌اند.

هنگ کنگ در دو ماه گذشته شاهد زد و خورد معترضان با ماموران پلیس بوده است.

تظاهرات در فرودگاه هنگ کنگ

یورونیوز نیز نوشت: لغو پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ که یکی از منظم‌ترین و بهترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود، تصمیم بسیار مهمی است. این فرودگاه با پذیرش ۷۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸، هشتمین فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان شناخته شد.
کد خبر 239650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =