چمدان: محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، راه آهن رشت – کاسپین، رشت – بندر انزلی و رشت – آستارا را از موضوعات مهم زیربنایی گیلان دانست و گفت: با راه اندازی قطار گردشگری گیلان سالانه هزار مسافر از گیلان بازدید می‌کنند که آورده اقتصادی دارد.

وی از پرداخت اعتبار تملک اراضی راه آهن انزلی و آستارا خبر داد و با اشاره به اینکه راه آهن گیلان را جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: راه آهن گیلان بین المللی است و کریدور شمال - جنوب را تکمیل می‌کند. بندرعباس بندر تحریمی هست، اما بندر چابهار غیر تحریمی بوده و اقیانوسی است لذا باید خیلی زود کریدور را تکمیل کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اهتمام داریم مسیر ریلی رشت - انزلی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد گفت: از ایستگاه پیربازار، یک شاخه به سمت انزلی و دیگری به سمت آستارا می‌رود و هم اکنون، کارهای عملیاتی از منطقه آزاد انزلی آغاز شده و تنها مشکل استملاک اراضی است.

وی، محور منجیل – رودبار را یکی از مسائل مهم زیربنایی گیلان دانست و گفت: بدون تکمیل این مسیر آزادراه قزوین – رشت بی‌فایده است، زیرا همین امسال شاهد ترافیک ۳۵ کیلومتری بودیم که همه تبلیغات ما برای توسعه گردشگری گیلان را زیر سوال می‌برد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از اجرای ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: محورهایی که در سطح کشور به‌عنوان گلوگاه هستند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کردند در مسیر آزادراه قرار گرفته و گره آن‌ها گشوده می‌شود.

ایسنا در گزارشی که در این زمنیه منتشر کرده نوشته است: محمد باقر نوبخت در این جلسه گفت: با فاصله 1.5 ساعته تهران – رشت صنعت گردشگری گیلان تقویت می‌شود. ایسنا توضیح نداده است که این امر چگونه تحقق می‌یابد. قطار تهران - رشت هم اکنون این مسیر را در 5 ساعت می‌پیماید.
کد خبر 239220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =