چمدان: هتل 18 طبقه آسمان شیراز که با تجاوز به حریم منظری ارگ کریم‌خانی در سال‌های گذشته حواشی بسیاری را ایجاد کرده بود اوایل هفته در آتشی که مدیرانش با انبار کردن دو هزار تشک فنری ایجاد کرده بودند سوخت.

این آتش سوزی که در طبقات زیرین این هتل رخ داد با تلاش آتش نشانان اطفا شد اما دمای بالای ایجاد شده در طبقات زیرین هتل، سازه این ساختمان را تهدیدی برای شیراز کرد به طوری که در روز آتش سوزی بارها مدیران شیرازی از احتمال تخریب این سازه خبر می‌دادند.

حالا پس از گذشت چند روز از این آتش سوزی بررسی‌ها برای ادامه وضعیت این هتل نیمه ساز ادامه دارد.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این زمینه گفت: یک تیم کارشناسی ۱۱ نفره متشکل از سه نفر کارشناس رسمی دادگستری، سه نفر کارشناس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، سه نفر کارشناس دانشگاه شیراز، یک نفر نماینده دفتر فنی استانداری و یک نفر نماینده شهرداری شیراز مشغول بررسی وضعیت هتل آسمان شیراز پس از آتش سوزی اخیر هستند.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی‌های این تیم کارشناسی که از سوی دادستانی شیراز تعیین شده‌اند پس از جمع‌بندی برای صدور رای در اختیار دادستانی قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه هنوز کارشناسان نظر قطعی خود را در خصوص میزان استحکام این بنا اعلام نکرده‌اند به ایرنا گفت: تمام منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان‌های اقامتی و فرهنگی اطراف هتل خالی از سکنه شده‌اند و تعطیل خواهند بود و تردد در خیابان رودکی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

[related-post id="238692"]
کد خبر 238845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =