چمدان: خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار آغاز و با عبور از شهرستانهای کنارک، نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود و پس از آن برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه به سرخس متصل می شود.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه نهم مرداد ماه در حاشیه بازدید از قطعه هفت این خط آهن گفت: با توجه به اینکه تکمیل این طرح، تنها بندر اقیانوسی کشور را به کریدور جنوب به شمال و کریدور شرق به غرب کشور متصل می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: این طرح با احتساب ایستگاه‌های بین راهی، ۷۳۰ کیلومتر است که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و بقیه آن از بودجه عمرانی امسال تامین می‌شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای اینکه این طرح تا پایان سال آینده و حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ آماده شود، با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء توافقاتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت کالا در بندر چابهار فراهم شود کشور می‌تواند از طریق این بندر به صورت مستقیم کالاهای صادراتی را به اقیانوس و کالاهای وارداتی را از اقیانوس به کشور وارد کند.

نوبخت اظهار داشت: چابهار می‌تواند در کریدور جنوب به شمال و شرق قرار گیرد و از آنجایی که این بندر در تحریم قرار ندارد باید از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: خط آهن چابهار - سرخس از پروژه‌های بسیار مهم کشور است که از چابهار به زاهدان و از زاهدان به شبکه سراسری متصل می شود.
کد خبر 237918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =