چمدان: علی اعطا با اشاره به جلسه کمیته معماری و طرح‌های شهری اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که کارگروهی موضوع ایجاد و راه‌اندازی خانه معمار و موزه معماری را بررسی و ظرف مدت یک هفته نقاط مناسبی که برای این کاربری به کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته معماری و طرح های شهری پیشنهاد دهد.

اعطا افزود: در این جسله رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، ‌شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲ و مدیر بافت‌های تاریخی شهر تهران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه اولویت معرفی مکان مناسب برای راه‌اندازی خانه معمار و موزه معماری بافت تاریخی شهر تهران خواهد بود گفت: در حال حاضر خانه استاد لرزاده به عنوان خانه معمار مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل احداث درمانگاه در آن به عنوان خانه معمار قابل استفاده نیست.

اعطا در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد موزه معماری نیز خاطرنشان کرد: ما همواره به لحاظ تمدنی در حوزه معماری در سطح جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته‌ایم و این امر ضرورت داشتن موزه معماری را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود:‌ شهر تهران به عنوان شهری که بیش از دویست سال از پایتخت و مرکز تبادلات فرهنگی، ‌اجتماعی و سیاسی بوده است از نظر معماری و تنوع معماری و آثاری که در آن خلق شده واجد ارزش است.

وی با بیان اینکه بعد از دهه چهل شمسی تا کنون شرکت‌های مهندسی شکل گرفتند و طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران را تهیه کردند، ‌عنوان کرد:‌ این طرح‌ها از اسناد پشتیبان برخوردار بود و اسناد آن در شرکت‌ها نگهداری می‌شد.

اعطا با بیان اینکه به مرور زمان شرکت‌ها تعطیل شدند و اسناد در انبارها و به صورت غیر علمی نگهداری می‌شود گفت: ضرورت دارد فضای مناسبی در تهران وجود داشته باشد تا مجموعه‌ای از اسناد و مدارکی که مربوط به معماری و تحولات کالبدی شهر طی سال‌های گذشته بوده در آن نگهداری شود.

[related-post id="220167"]
کد خبر 237822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =