چمدان: مجید حسین‌زادگان با بیان این خبر افزود: پیرو پیگیری‌های متعدد از سال‌های گذشته تاکنون نظر مساعدت وزیر اطلاعات جلب و برای برآورده شدن آرزوی چندین ساله مردم شرق مازندران که بتوانند از مجموعه آثار میراثی صفی‌آباد بهشهر به عنوان بخشی از هویت و تعصب منطقه بازدید کنند اقدامات مختلفی پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های متعدد اصل قضیه مورد موافقت وزارت اطلاعات قرار گرفت. نقشه دسترسی به منطقه از قبل آماده شده بود اما اختلاف نظری در نحوه اجرا به دلیل ملاحظات امنیتی مجموعه وجود دارد که مقرر شد شهرداری بهشهر در مدت یک هفته نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

استاندار مازندران گفت: امروز با حضور نمایندگانی از وزارت اطلاعات موضوع دسترسی مردم به صفی آباد به عنوان مجموعه تاریخی با رویکرد مثبت مورد ارزیابی قرار گرفت و جدول زمان بندی تدوین شد تا نقشه اجرایی تهیه شود. مهلت یک هفته‌ای به شهردار بهشهر هم بر این اساس بوده تا نقشه‌ای کاملا اجرایی تدوین کند و دقت شود تا ملاحظات امنیتی ساختار مجموعه و طبیعت آن رعایت شود.

وی افزود: در این مدت مواردی که باید مورد استعلام قرار گیرد انجام خواهد شد تا در هفته دولت دسترسی به کاخ صفی آباد بهشهر اجرایی شود.

به گزارش چمدان، عمارت صفی آباد از بناهای متعلق به دوران صفویه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازدید از آن برای مردم امکان پذیر بود اما به دلیل مجاورت با یک منطقه نظامی پس از مدتی کوتاه دیگر حضور مردم در آن امکان پذیر نشد. حالا پس از ۴۰ سال استانداری مازندران اعلام کرد که با حمایت و همراهی وزیر اطلاعات، کاخ تاریخی صفی اّباد بهشهر برای مقاصد گردشگری و بهره‌برداری عموم مردم آزاد شده است.

کاخ صفی‌آباد که یادگار شاه‌ عباس صفوی در شهرستان بهشهر در استان مازندران است در سال ۱۰۱۰ هجری قمری بنا شده و چشم‌انداز زیبایی دارد. دلیل نام‌گذاری این کاخ به صفی‌آباد، علاقه شاه‌عباس به فرزندش بود. کاخ صفی‌آباد در زمان شاه صفی نوه شاه‌عباس توسعه پیدا کرد و یکی از بناهای مورد علاقه وی بود.

[related-post id="237077"]
کد خبر 237769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =