ژاپنی‌ها کاخ گلستان را سه بُعدی نورپردازی می‌کنند | گردشگران آخر هفته به کاخ گلستان بروند

چمدان: مسعود نصرتی گفت: سفارت ژاپن در ایران با همکاری کاخ گلستان به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران، نورپردازی سه بعدی با موضوع روابط دوستانه بین دو کشور در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: سفارت ژاپن برای نخستین بار نورپردازی سه بعدی را که بیانگر روابط دوستانه بین دو کشور است را در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ۱۰ تا ۱۱ مرداد به نمایش می‌گذارد و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

نصرتی با اشاره به وجود آثار تاریخی از ژاپن در کاخ گلستان به ایرنا گفت: برگزاری این مراسم نورپردازی می‌تواند مقدمه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان دو کشور شود.

[related-post id="229361"]

ناصرالدین شاه در دومین سفرش به اروپا در ۱۲۵۷ شمسی (۱۸۷۸ میلادی) در سن پترزبورگ روسیه با تاکیاکی انوموتو، وزیر مختار ژاپن دیدار کرد تا درخواستش برای برقراری روابط دو جانبه را مطرح کند.

وزارت امور خارجه ژاپن در آوریل ۱۸۸۰ به یوشیدا ماساهارو که دیپلماتی جوان و تحصیل کرده بود، ماموریت داد به ایران و عثمانی سفر کند و راه‌های برقراری رابطه بازرگانی با این دو کشور اسلامی را بررسی کند. سروان نوبویوشی فوروکاوا از ستاد ارتش ژاپن و پنج بازرگان آقای یوشیدا را در این ماموریت همراهی می‌کردند.

او و هیات همراهش ۴۵ روز دیگر را برای رسیدن به تهران سپری کردند و سر راه خود از شیراز و اصفهان دیدن کردند. ناصرالدین شاه هیات دیپلماتیک ژاپن را در ۶ مهر ۱۲۵۹ (۲۷ سپتامبر ۱۸۸۰) به حضور پذیرفت. اسناد وزارت خارجه ژاپن نشان می‌دهند که دیدار ناصرالدین شاه با نمایندگان ژاپن، بیش از حد انتظار، طول کشید. این نخستین ارتباط ایران با کشور ژاپن بود.
کد خبر 237553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =