چمدان:  روزنامه «آرت» نوشت: این مجسمه فولادی ۲۵۰ تنی به نام «قوس ماژور» (Arc Majeur) در دو سوی بزرگراهی در «لاوو سنت آنه» (Lavaux Sainte Anne) در بلژیک نصب خواهد شد.

این مجسمه بزرگ از دو بخش تشکیل شده است؛ یک قوس بزرگ سه تکه‌ای به ارتفاع ۶۰ متر که هر تکه ۲۰ متر طول دارد و در یک سوی بزرگراه قرار می‌گیرد و بخش دیگر، قوسی کوچکتر با طول ۲۸ متری است.

سخنگوی برنار ونه (Bernar Venet) درباره این مجسمه می‌گوید: مجسمه‌های بزرگتر و بلندتری در جهان موجود است اما تاکنون اثری بزرگتر از این مجسمه به دست یک هنرمند ساخته نشده است.

وی افزود: مجسمه آزادی بدون پایه در آمریکا از این مجسمه کوچکتر است و اندازه تندیس مسیح (ع) در ریودوژانیرو نیز نصف این مجسمه است.

سفارش ساخت قوس ماژور در ابتدا از طرف «ژاک لانگ» وزیر فرهنگ فرانسه در سال ۱۹۸۴ در دوره ریاست جمهوری «فرانسوا میتران» داده شد و قرار بود در بزرگراهی در نزدیکی شهر «اوسر» فرانسه نصب شود اما یک سیاستمدار محلی مانع این کار شد.

همچنین اواسط سال‌های ۲۰۰۰ تلاشی دیگر برای نصب اثر هنری ونه در فرانسه ناکام ماند و دلیل ناکامی این بود که شرکت ناظر بر شبکه حمل و نقل فرانسه از ونه خواستند مجسمه را قرمز رنگ کند اما این هنرمند آن را نپذیرفت.

[related-post id="188588"]

[related-post id="219511"]

[related-post id="42653"]

 

[caption id="attachment_237478" align="aligncenter" width="1280"] برنار ونه Bernar Venet مجسمه غول پیکری که «برنار ونه» (Bernar Venet) هنرمند فرانسوی ساخته پس از رونمایی در بلژیک عنوان بزرگترین مجسمه معابر اروپا را از آن خود می‌کند[/caption]

[caption id="attachment_237475" align="aligncenter" width="1248"]بزرگترین مجسمه اروپا در بلژیک - بزرگترین مجسمه ها - مجسمه های دیدنی - عجیب ترین مجسمه ها این مجسمه بزرگ از دو بخش تشکیل شده است ...[/caption]

[caption id="attachment_237476" align="aligncenter" width="516"]بزرگترین مجسمه اروپا در بلژیک - بزرگترین مجسمه ها - مجسمه های دیدنی - عجیب ترین مجسمه ها یک قوس بزرگ سه تکه‌ای ۶۰ متر ارتفاع دارد که هر تکه ۲۰ متر طول دارد و در یک سوی بزرگراه قرار می‌گیرد [/caption]

[caption id="attachment_237477" align="aligncenter" width="1245"]بزرگترین مجسمه اروپا در بلژیک - بزرگترین مجسمه ها - مجسمه های دیدنی - عجیب ترین مجسمه ها بخش دیگر مجسمه، قوسی کوچکتر با طول ۲۸ متری است که در طرف دیگر بزرگراه قرار خواهد گرفت[/caption]

 
کد خبر 237470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =