چمدان: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با اشاره به مشکلات پیش آمده برای هموطنان ایرانی در زمان ورودشان به برخی از فرودگاه‌های روسیه در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «طبق قوانین روسیه، صدور روادید برای شهروندان دیگر کشورها به معنای ایجاد حق برای آنان جهت ورود به خاک روسیه نیست و روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا مانع از ورود آن دسته از افرادی شود که یا مدارک ناقصی دارند و یا مظنون به استفاده از خاک روسیه جهت مهاجرت هستند.

[related-post id="237535"]

مدارکی که در فرودگاه بازرسی و کنترل می‌شوند گذرنامه معتبر، روادید معتبر، رزرو هتل به تعداد روزهای روادید و بلیط برگشت به کشور است.

چنانچه افرادی بعد از دریافت روادید، بلیط برگشت و یا بلیط رزرو هتل خود را کنسل کنند حتی با داشتن روادید امکان ورود به روسیه را نخواهند داشت و دیپورت خواهند شد.

مسافرانی که در فرودگاه‌های روسیه مورد سؤال قرار می‌گیرند که با چه هدفی به روسیه سفر کرده‌اند باید به نوع روادید صادر شده در گذرنامه خود دقت کنند. به عنوان مثال اگر شهروند ایرانی برای گردشگری وارد روسیه می‌شود و هنگام دریافت روادید هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کرده است و روادید گردشگری هم دریافت کرده باید در فرودگاه‌های روسیه هنگام ورود هم هدف از سفر خود را گردشگری اعلام کند و توضیح بیشتری ارائه نشود. اعلام هرگونه دلیل دیگری برای سفر باعث دیپورت فرد می‌شود.

شهروندان ایرانی از تردد به مناطق شمالی و جنوبی روسیه که شائبه خروج غیرقانونی آنان از مرزهای روسیه وجود دارد، خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با نظر داشت این واقعیت که رفتار مذکور با برخی از شهروندان ایرانی در یکی از فرودگاه‌های مسکو غیر قابل پذیرش بوده، ضمن انجام ملاقات‌های متعدد با مقامات مختلف روسیه در وزارت امور خارجه این کشور و دیگر نهادهای ذیربط و با ارسال چندین یادداشت اعتراض آمیز، مراتب اعتراض و گله‌مندی خود را اعلام کرده و همواره تاکید کرده است که باید احترام شهروندان ایرانی حفظ شده و حقوقی از آنان ضایع نشود.

این سفارتخانه می‌افزاید: «با این وجود موضوع ضرورت حفظ حقوق و شئون شهروندان ایرانی همچنان در دستور کار این سفارت و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و امیدواریم پیگیری‌های کنونی با مساعدت سازمان‌های ذیربط روسیه نتیجه خواهد داد و در آینده شاهد تکرار مشکلات مذکور نخواهیم بود.»

[related-post id="229530"]

[related-post id="205636"]
کد خبر 237425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =