چمدان: علی اصغر مونسان عصر دوشنبه هفتم مرداد ماه در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در رامسر افزود: ایجاد اقامتگاه‌ توسط دستگاه‌های دولتی تحت هر عنوانی خلاف است و در چند روز گذشته مکاتبه‌ای هم با معاون اول رئیس‌جمهوری برای ورود دستگاه‌های نظارتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعتقاد رییس‌جمهوری مبنی بر اینکه اقامتگاه‌های دولتی به عنوان سرمایه قفل شده است، ادامه داد: ادامه این روند خلاف، تهدیدی برای گردشگری محسوب می‌شود.

مونسان با بیان اینکه با ارتقای خانه مسافرها موافق نیستیم گفت: باید از ادامه پدیده خانه‌مسافرها مقابله کرد چرا که مسافران و گردشگران باید به اقامتگاه‌های رسمی سوق داده شوند.

وی درباره جدیدترین آمار گردشگران خارجی نیز گفت: در سال ۹۷ میزان حضور گردشگران خارجی در کشور با رشد چشمگیر به  ۷.۸ میلیون نفر رسید که این رقم در سال ۹۶ برابرر ۴.۷ میلیون نفر بوده است. این آمار، اوج گردشگری خارجی محسوب می‌شود. ضمن اینکه سفرهای داخلی هم رو به رشد رفته است.

مونسان در ارتباط با باغ ۳۳ هکتاری شهرستان رامسر نیز گفت: بر اساس طرحی که از قبل اماده شده از همین فردا امکان بهره برداری از  فصای باغ برای عوامل اجرایی شهرستان وجود دارد.

وی در خصوص تامین زیرساخت‌های جنگل دالخانی و قلعه مارکو نیز گفت: به زودی اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی این بخش و بهره مندی از این ظرفیت گردشگری رامسر برداشته می‌شود.
کد خبر 237352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =