واکنش یکی از برگزارکنندگان رالی جنگل‌های هیرکانی | خودروها را مدیریت می‌کنیم ؛ 90 درصد مسیر هم جنگلی نیست

چمدان: پوستری از برگزاری رالی خودروهای دو دیفرانسیل در فضای مجازی منتشر شده که محل این رالی جنگل‌های تازه ثبت جهانی شده هیرکانی است. کانون اتومبیلرانی و جهانگردی زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی یکی از برگزار کنندگان این رالی به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی است. کانون گردشکران طبیعت ایران نیز از دیگر برگزارکنندگان رالی خودروهای دو دیفرانیسل در جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی است.

کانون گردشگران طبیعت در واکنش به اعتراضات برگزاری این رالی توضیحاتی ارائه کرده و آورده است: اين برنامه براي اطلاع رسانی و اهميت جنگل‌ها تدارک ديده شده و به هيچ وجه خارج از اصول و قوانين محيط زيستی نست. همچنین كل مسير اين رالی با سرعت كنترل شده و پايين‌تر از حد مجاز زمانبندی شده و تعداد خودروها محدود است.



در ادمه این توضیح آمده است: مسير عبور اين خودروها در ٩٠٪؜ برنامه خارج از جنگل است و  در مسيرهای جنگلی فقط در جاده‌های موجود حركت كرده و قصد توقف و خارج شدن از جاده‌ها را نداریم و اين مورد ممنوع  است. همچنین به هيچ وجه اقامتی در جنگل به قصد كمپ كردن وجود ندارد. در دو نقطه از مسيرهایی كه در جنگل توسط گردشگران با زباله آلوده شده، اقدام به پاكسازي محيط می‌شود تا شايد سرمشقي براي ساير گردشگران باشند. بروشوری جهت حساسيت جنگل‌ها تهيه شده كه نه تنها شركت كنندگان قبلا توجيح شده‌اند بلكه توسط آنها به ساير گردشگران موجود در مناطق ارائه مي‌شود تا به نوعي به آنها هم در خصوص اهميت حفظ و حراست از جنگل‌ها اطلاع رساني گردد. در اعلاميه عكس خودرويي در جنگل نیست و نشان داديم با فرهنگي درست بايد در رد بجامانده از خودروها نهالي سبز كند و جنگل‌ها احيا شود نه رد تازه‌ای كنار آن بوجود آيد. هدف اين است كه به برخی دارندگان خودروهاي دوديفرانسيل بياموزيم هر جايي كه خودروي شما توان عبور از آن را دارد مسير تردد نيست.

[related-post id="237178"]

به گزارش چمدان، برگزاری این رالی در جنگل‌های هیرکانی با انتقاداتی مواجه شده است. مهمترین انتقاد مشارکت سازمان میراث فرهنگی در برگزاری تور آفرود در جنگل‌های ثیت جهانی است. رالی‌ای که به هر شکلی که برگزار شود، تبلیغ آفرود سواری در جنگل‌ها و مناطق بکر است. همچنین حضور پر تعداد خودروهای دو دیفرانسیل تحت عنوان رالی برخلاف ادعای برگزار کنندگان قابل مدیریت نیست. حتی در صورت مدیریت زمان برنامه، خودروهای وارد شده به این رالی احتمالا روزهای بیشتر با وسیله خود در محل بمانند و حضور آنها قابل مدیریت نخواهد بود.
کد خبر 237224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =