چمدان:  خبرهایی در روزهای گذشته مبنی بر احتمال تخریب خانه شاملو منتشر شده است. شهرداری منطقه 6 امروز در واکنش به این اخبار با اشاره به اینکه مالک فعلی این بنا سازمان آب است اعلام کرد که هیچ گونه مجوزی برای تخریب این بنا صادر نشده و شهرداری در صدد حفظ این خانه به شکل موجود است.

حجت نظری عضو شورای شهر نیز در توییتی در این زمینه نوشت: پیرو انتشار اخبار نگران کننده در مورد خانه شاملو واقع در خیابان نجات اللهی که از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان بنای ارزشمند شناسایی شده است. در تماس با شهردار منطقه 6 تاکید کردم که مانع تخریب و هرگونه تغییر در این خانه شود. با کمک همکارانم پیگیر اقدامات بعدی برای حفظ این بنا هستم.

به گزارش چمدان، آیدا سرکیسیان همسر شاملو درباره این خانه گفته است: احمد شاملو، مادر و خواهرش مدتی کوتاه در طبقه دوم این خانه مستاجر بودند و شعر معروف «آیدا در آینه» نیز در همین خانه سروده شده و بر روی دیوار این شعر در آن زمان نوشته شده بود.

خانه شاملو بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرد و سپس به دانشگاه صنعتی اصفهان منتقل می‌شود. هم اکنون مالک این بنا شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (وزارت نیرو) است. متاسفانه در ادوار گذشته پنجره‌های این خانه ارزشمند کنده شده است.

[related-post id="219034"]

[related-post id="236913"]

[caption id="attachment_237090" align="aligncenter" width="1024"]خانه شامو - خانه شامو در خیابان ویلا - خانه شاملو در تهران - خانه شاملو در خیابان نجات اللهی خانه شاملو بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرد و سپس به دانشگاه صنعتی اصفهان منتقل می‌شود. هم اکنون مالک این بنا شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (وزارت نیرو) است | متاسفانه در ادوار گذشته پنجره‌های این خانه ارزشمند کنده شده است ...[/caption]
کد خبر 237089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =