«تزریق روح در معبد» در معبد هندوهای بندرعباس

چمدان: نمایشگاه  «تزریق روح در معبد» از  5 تا 11 مرداد از صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر ها از ساعت 17 تا 21 دایر است. در توضیح این نمایشگاه آمده است:

«مربع نماد زمین است و دوازده سردیس (سنگ سر) نماد انسان معاصر، بر روی فرشی با رنگهایی از طبیعت (کوسک کرت دریایی).

پرتره های دفرمه شده ای که  اکسپرسیوی را ماننده است که انگار دارند روی پل (Munch)جیغ می کشند و سرهایی با سکوتی همزاد، سکوت قرنها زیستن آدمی بر عرصه ی خاک که در این رنج سیزیف وار مچاله می شوند و با سقوط سنگین و هبوطشان در پیکره هایی سنگی (چونان سنگ غلتانی که سیزیف را هر ر‌وز تا بالای کوه میکشاند تا در دور و تسلسلی باطل باز سر جای اول خود برگردد) بر زمین می افتند و میرایی را بر پهنه سرسبزی پذیرا می شوند. چونان خزان برگ در پاییز، این فرجام تلخ را ناگزیر انسان پذیراست.

سنگ، نماد صبری بی سخن، نمایش خروجی  حضورهای انسانی در بیان خود، که میتواند به آفریدن سبزی در دل بیابانی خشک و یا به نیستی کشاندن سبزی (برای بیان فروریختن چیزی در درون انسان) منتهی شود، زمان می فرسایدمان، زمان با تجربه هایی که می آورد و با موقعیت هایی که می آفریند. آنچه با جان ما این می کند درونمایه ی ذهنی و تجارب  ماست، در این چیدمان ما درگیر حضور یا عدم حضور آب نیستیم، اینجا سخن از توان آفرینش روح های انسانی است. اینجا مربع همه چیز را در چنبره ی احاطه ی خود دارد و با ویژگی هایش، آفرینشهای ما را به چالش میکشد، واین انسان، همیشه در پی رهایی از این مربع، به دنبال تزریق روح دوباره است به دنبال تزریق روح در گرمای یک معبد.»
کد خبر 237068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =