باداراک به پایان رسید | اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت قره‌کلیسا

چمدان: گریگور چیفتچیان در مراسم ویژه ای که با حضور مسئولان استانی و شهرستان چالدران در حاشیه برگزاری آئین زیارتی باداراکپ برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسم نشان می دهد که مسحیان به راحتی در ایران مراسم مذهبی خود را برگزار می کنند.

او افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران منیتی وجود ندارد، همه باهم هستند و رمز شکست ناپذیری مردم این کشور همین است.

چیفتچیان با اشاره به شرایط تحریم کشور اظهار داشت : برگزاری این مراسم در شرایط کنونی بسیار با اهمیت است و امنیت و آسایش پیروان ادیان مختلف را نشان می دهد.

او با اشاره به مرمت های انجام شده بر روی قره کلیسا افزود: برای بنده جای مسرت است که این کلیسا از طریق حمایت های دولت جمهوری اسلامی و یونسکو هر سال شکوفاتر و بهتر شده است.

[related-post id="236940"]

حسن محمد زاده فرماندار شهرستان چالدران نیز در این مراسم گفت: از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم متحمل زحمات زیادی شده اند قدردانی می کنم.

او افزود: وجود آرامش و امنیت در اجرای این مراسم مرهون خون شهیدانی است که جان خود را برای حفظ آسایش مردم با خلوص نیت اهدا کردند.

او با اشاره به مرمت های اخیر قره کلیسا افزود: حفظ و صیانت از این اثر تاریخی وظیفه مسئولین است به همین منظور از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری مبلغی معادل یک میلیارد تومان برای مرمت آن اعتبار در نظر گرفته ایم که امیدواریم ارامنه نیز ما را در مرمت این کلیسا کمک کنند.

آئین زیارتی باداراک مسیحیان ارامنه از پنجشنبه هفته گذشته در محل قره کلیسا چالدران آغاز شده و دیروز شنبه 5 مرداد 98 طی مراسم ویژه ای به پایان رسید.
کد خبر 237031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =